Oneşti e prima localitate pe care o traversează acest traseu după intersecţia cu M1 Leuşeni - Chişinău. Satul are un aspect de mic orăşel, dar drumul R33 de aici şi de lângă Oneşti era deplorabil de decenii încoace, fiind porţiunea în care şoferii de obicei înaintau cu 20-30 km/h pentru a nu-şi deteriora jantele.
Acum această porţiune de drum e complet închisă de circa două luni, cu ocolire prin satul Bujor, iar traseul a fost reconstruit de la fundaţie şi terasament, pentru a fi aplicate ulterior straturi corecte care să formele drumul final. Acum, spre exemplu, se aşterne stratul de bază din anrobat bituminos cu clasificarea AB 31,5 care să reziste şi traficului de camioane grele care vor trece inevitabil pe aici.
După acest strat va mai urma un strat de blinder de 6 cm şi a încă unui stat de uzură de 5 cm. Astfel, drumul va avea în total o grosime mult mai mare decât anterior, pregătit pentru o longevitate la standard european, după cum menţionam.
Iar pe lângă structura de bază, drumul are asigurată declivitatea corectă pentru scurgerile apelor pluviale şi a avea şi scurgerile potrivite amenajate.
Lucrările la acest tronson sunt realizate de o companie turcească, care a mai construit sau reconstruit drumuri importante în Moldova mai mulţi ani în urmă, iar starea acelor drumuri este deocamdată impecabilă, ceea ce sugerează o bună respectare a standardelor.
ştiri asemănătoare