Puţine modele de automobile se pot lăuda cu 16 generaţii la rând şi 53 de ani de carieră, însă Corolla păstrează în continuare titlul de cel mai vândut model de maşină la nivel mondial, aşa că istoria ei de succes continuă în plină forţă.
Cea mai importantă noutate adusă de noua generaţie este disponibilitatea atât în caroserii sedan şi break, cât şi hatchback, niponii renunţând la numele Auris şi redenumind hatchback-ul în Corolla, aşa cum practicau cu mai mult de un deceniu în urmă. De asemenea, noua generaţie Corolla e construită pe noua platformă tehnică modulară a celor de la Toyota, numită TNGA şi apreciată pentru sporirea feedback-ului în condus la nivele indisponibile anterior pentru aceste modele. Modularitatea platformei le-a permis creatorilor modelului să experimenteze mai mult cu designul, creând un automobil cu forme mult mai emoţionale şi mai aerodinamice.
De asemenea, noua platformă asigură un centru de greutate mai coborât şi o caroserie cu rigiditate torsională sporită, iar puntea spate se anunţă deocamdată de a fi doar de un singur tip – multilink, care va spori şi mai mult manevrabilitatea modelului.
Noua Toyota Corolla va fi disponibilă în Moldova cu două motorizări la alegere. Cea tradiţională, pe benzină, are un motor de 1.6 litri cu 132 CP şi 157 Nm la activ. În combinaţie cu o cutie manuală cu 6 trepte, consumul mixt promis este de 5.2 litri/100 km, în timp ce în combinaţie cu o transmisie automată Multidrive S, consumul mixt constituie 6.2 litri/100 km.
Pentru prima dată, Corolla e disponibilă şi cu o motorizare hibridă, care conţine un motor pe benzină de 1.8 litri şi un electromotor. Propulsorul benzinar dezvoltă 122 CP şi 142 Nm, în timp ce electromotorul livrează alţi 72 CP şi 163 Nm. Consumul promis este de 3.8 litri/100 km în mediul urban şi 4.2 litri/100 km în regim mixt.
Aşadar, cei mai nerăbdători fani ai modelului pot face deja o precomandă, urmând ca startul oficial al vânzărilor în Moldova şi anunţarea preţurilor complete să aibă loc în cel mai apropiat timp.
ştiri asemănătoare