E vorba de drumul de ocolire a satului Troiţa Nouă, parte a traseului R30, cel mai important traseul din sud-estul ţării, care, împreună cu R2, leagă Chişinău de oraşele Anenii-Noi, Căuşeni şi Ştefan-Vodă, dar şi cu hotarul cu ţara vecină, în direcţia oraşului Odessa.
Noul drum a eliminat unul din cele mai periculoase şi dificile segmente de pe acest traseu, care cuprindea satul Troiţa Nouă şi regiunea de lângă el, segment care cuprindea curbe la 90 grade, cooptate cu declivităţi mari şi vizibilitate redusă, unde adeseori se produceau accidente şi se răsturnau camioane, nemaivorbind de viteza mică de deplasare medie, necesară pentru a traversa această porţiune.
Acum drumul de ocolire, cu o lungime de 6,4 km, are o traiectorie mai directă şi mai sigură, fiind şi mai lat, totodată, cu o lăţime a părţii carosabile coprină între 7,0 şi 10,5 metri. Acestea conţine 23 de viraje moderate, însă peste tot a fost asigurată o vizibilitate de minim 200 metri.
Pe cea mai mare parte a sa, drumul are două benzi, câte o bandă pe sens, cu mărime a numărului de benzi în apropierea intersecţiilor sale de la cele două extremităţi.
Noul drum a costat 146,27 milioane de lei, echivalentul a circa 7,5 milioane de euro, banii provenind din Fondul Rutier, format din taxele anuale de drumuri ale proprietarilor de automobile din Moldova.
ştiri asemănătoare