Potrivit Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, prioritare sunt „acțiunile referitoare la mentenanța condițiilor de circulație din punct de vedere a stării părții carosabile și siguranței la trafic”, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.
Banii sunt repartizați pentru lucrări de întreținere periodică a drumurilor publice naționale atât pe timp de vară, cât și pe timp de iarnă, dar și pentru reparații curente la drumuri și construcții inginerești, inclusiv pentru îmbunătățirea drumurilor publice regionale (indicele „G”).
Cea mai mare sumă de circa 1,11 miliarde de lei se preconizează a fi utilizată pentru lucrări de întreținere a drumurilor publice naționale, inclusiv peste 628 milioane lei - pentru lucrări privind reparația îmbrăcăminților rutiere și a lucrărilor de artă/ poduri și podețe; 194 milioane pentru lucrări de întreținerea curentă pe toată rețea de drumuri naționale cu lungimea de 5.993 km; 80 milioane lei - pentru întreținerea curentă a drumurilor publice naționale pe timp de iarnă, dar şi aproape 20 de milioane de lei pentru cheltuieli de arbitraj și judecată în care este implicată Administrația de Stat a Drumurilor.
De notat că circa 592 milioane lei sunt destinate pentru reparația îmbrăcăminților rutiere ale drumurilor regionale, iar sumele oscilează de la 1,1 milioane de lei, pentru raionul Taraclia, 3,2 milioane lei - pentru raionul Donduşeni, la peste 53 de milioane de lei - pentru raionul Anenii Noi.
O sumă de 367 milioane lei, este prevăzută pentru finanţarea lucrărilor de reparație capitală a drumurilor, din care cea mai mare sumă de 147,7 milioane lei - va merge pentru trei sectoare cu o lungime de circa 22,5 kilometri din drumul R26 Bender – Căușeni – Cimișlia.
Altă sumă de 125,5 milioane lei este prevăzută pentru efectuarea lucrărilor de reparaţie şi artă la poduri și podețe, din care aproape 55 milioane lei - pentru reparația unui pod şi a unui pasaj de pe traseul Chișinău – Orhei – Bălți.
ştiri asemănătoare