Cum arată lucrările de construcţie a noului drum expres dintre Galaţi şi Brăila, care va conţine un pod hobanat peste Siret şi altul pe centură

Acum 1 an, 7 luni - 26 Martie 2023, Piata Auto
Cum arată lucrările de construcţie a noului drum expres dintre Galaţi şi Brăila, care va conţine un pod hobanat peste Siret şi altul pe centură
Odată cu construcţia noului pod suspendat peste Dunăre, de la Brăila, care va face traversarea spre întreaga Dobrogea mai uşoară, sunt prevăzute şi noi trasee care să fluidizeze traficul regional către acesta.

Unul din aceste trasee noi e drumul expres DEx6, construit de la zero, între Galaţi şi Brăila, drum care va conţine şi un pod hobanat peste râul Siret, dar şi un al doilea pod de acelaşi tip în zona sa de unire cu centura oraşului Galaţi.

Podul hobanat e un tip de pod, sarcina căruia e preluată de una sau mai multe grinzi, ca o suprastructură, de vârful fiecărei grinzi fiind de obicei ancorate cabluri lineare de oţel spre mai mulţi piloni ai podului. Podul poate fi confundat de multe ori cu cel suspendat, însă la cele suspendate există arcuri mari de oţel între piloni, iar de acele arcuri sunt fixate un număr mare de cabluri verticale de oţel care susţin podul, această construcţie permiţând lungimi mult mai mari între cei doi piloni principali ai unui asemenea pod.

Ei bine, podurile hobanate construite acum între Brăila şi Galaţi nu vor fi primele de acest fel din România, cel mai cunoscut pod de acest tip din România fiind inaugurat în 1984, la Agigea. În cazul noului pod de pe centura Galaţi, acesta are deja grinda principală construită, dar şi o mare parte din structura propriu-zisă a podului.

Ulterior acesta va fi conectat cu drumul expres până la Brăila, drum care va avea o lungime de 10,7 km. Drumul expres va trece peste Siret, iar aici va exista cea mai mare construcţie de pe acest segment, podul hobanat peste Siret, cu o deschidere centrală de 130 metri, şi două secundare de 80 metri. Aici lucrările sunt abia la început, fiind foraţi, armaţi şi turnaţi 65 din cei 900 de piloţi ai podului.

Lungimea totală a podului va fi de 307,79 metri, ceea ce-l va face al doilea cel mai mare pod din România. Proiectul mai cuprinde un viaduct de acces spre malul stâng, de 447,91 m, un viaduct de acces pe malul drept, de 896,42 m, dar şi un pasaj peste calea ferată, de 139,14 m. Autorităţile sunt optimiste şi anunţă că aceste lucrări vor fi finalizate în luna iulie a acestui an.

După inaugurate, drumul Galaţi-Brăiia va avea câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens, fiind o alternativă faţă de drumul actual DN22B, renumit pentru traficul său anevoios. În video-ul de mai jos se poate vedea, practic, pe unde va trece noul drum expres şi care e stadiul actual al lucrărilor, iar în cel de-al doilea video se poate vedea construcţia podului hobanat de pe centura Galaţi, care va fi conectat le drumul expres.

Support Ukraine