Informațiile publicate în raportul Consiliului Economic arată că agenții economici abia își revin.
Potrivit bizlaw.md, în prezent majoritatea companiilor deja își reiau activitatea. Numărul de lucrători însă, a scăzut cu aproximativ 1,5 mii persoane, de la 11.400 la sub 10.000, ceea ce pentru o țară ca Moldova, este îngrijorător.
Potrivit autorităților, sectorul automotive din Moldova este dependent de evoluțiile în acest domeniu la nivel global, iar criza economică, a redus drastic producea și vânzările de automobile în întreaga lume. Afectați bineînțeles sunt și dealerii locali, sau importatorii de automobile noi.
Fabricile producătoare de piese la fel se închid. Directorul Zonei Economice Libere Bălți susține că pandemia ar putea impune corporațiile europene auto mari să-și revadă sursele de aprovizionare cu materie primă, mai exact să aducă producătorii de componente auto mai aproape de hotarele UE.
O asemenea decizie ar putea avea un impact pozitiv pentru țara noastră, susțin unele voci.
Sună frumos, dacă nu am ști și persoane care au încercat să aducă producători de renume în Moldova, doar că Guvernarea ca de obicei, s-a așteptat să le umple buzunarele.
Astfel a plecat Volkswagen de la noi, fără măcar să mai ajungă...