Începând cu această dată, pe teritoriul Ucrainei urmau să fie permise doar vehiculele din Transnistria care au numere neutre de înregistrare și stickerul MD, sau numere de înregistrare oficiale ale RM.
Este vorba de a doua amânare a restricțiilor de circulație pentru aceste vehicule. Pentru prima dată, restricțiile urmau să fie aplicate pe 1 aprilie 2020. O cerere similară a fost expediată pe 13 martie 2020, cu propunerea de a amâna restricțiile până pe 15 ianuarie 2021.
Solicitat să explice care este argumentul unei asemenea cereri și cine a venit cu inițiativa, responsabilul de relații cu presa din cadrul Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene, Daniel Vodă, a spus că „acest subiect este deja în atenție".
Igor Munteană subliniază că nota transmisă guvernului de la Kiev nu indică motivele și nici termenii pentru care se cere amânarea acestui regim nou de transport internațional. Nu este clar nici ce are de câștigat politic sau economic Chișinău din această amânare, care nu reflectă scopul de aplicare graduală a legilor RM asupra acestui teritoriu, și nici de adaptare a cetățenilor din stânga Nistrului la noile realități politice.
„Notez că Ucraina a acceptat să introducă noul regim de restricționare a automobilelor cu numere (vechi) transnistrene din 1 aprilie, 2020, pe care l-a amânat până la 15 ianuarie, 2021, iar după această notă stranie N.UKR/220.1/495 din 13 martie, se pare că cineva din acest guvern bezmetic de la Chișinău se îndoaie ca o balama utilă intereselor regimului separatist de la Tiraspol, și nu lucrează pentru politica de reintegrare a teritoriilor separatiste, conform prevederilor Constituției RM și intereselor cetățenilor săi", a subliniat Igor Munteanu.
Această solicitare a fost expediată la doar o zi de la vizita oficială a președintelui Maia Sandu la Kiev.