Drept mici excepţii pot fi numite doar câteva străzi care au fost reabilitate integral, însă cu toţii ştim că mai este mult de lucru.
Dacă ici colo se mai repară cât de cât un drum sau un trotuar, podurile din oraşul nostru sunt lăsate practic, să o spunem direct, de izbelişte. Cele mai multe dintre acestea au nevoie de reparaţii prioritare înainte ca starea lor să se agraveze şi să existe riscul unei prăbuşiri, asta pe lângă aşa-zisa întreţinere despre care ne spun autorităţile.
Este şi cazul podului de pe strada Ismail a cărui stare a fost investigată îndeaproape de un fotograf. Făcut în perioada Uniunii Sovietice (1968), acesta a rezistat şi mai rezistă în prezent unui flux zilnic de maşini care cântăresc sute de tone, dar şi în această perioadă straturilor de zăpadă care s-au transformat în gheaţă. Însă pentru cât timp încă?
Pe lângă numeroase fisuri şi componente din metal ruginite, gardurile din piatră sunt într-o stare deplorabilă şi abia se ţin. Nu mai spunem de starea estetică generală şi a murdăriei generate inclusiv de componente ale maşinilor care au făcut accidente în zonă. Iar bucăţile de beton care cântăresc cel puţin un kilogram, care s-au desprins de pe pod şi stau o perioadă îndelungată pe nişte plase de protecţie arată încă o dată cât de întreţinut este acest pod, dacă nu se strâng de acolo.
Nu ne rămâne decât să sperăm că autorităţile se vor autosesiza şi îl vor repara serios, nu doar vopsi, măsură care trebuie luată şi pentru alte poduri pe care trec fluxuri mult mai mari de transport.
Anterior, într-un plan prezentat la Primăria Chişinău, se prevedea reconstrucţia până în 2020 a nodul rutier de la intersecţia străzilor Ismail/Calea Moşilor/Calea Basarabiei. Dacă se va reuşi realizarea planului până în acest an şi dacă va include şi reabilitarea podului din zonă nu se cunoaşte deocamdată.
ştiri asemănătoare