Autoritățile nu sunt de acord cu majorarea prețului la transportul interurban. Autovehiculele utilizate sunt vechi

Acum 2 ani, 5 luni - 30 Noiembrie 2021, bizlaw
Autoritățile nu sunt de acord cu majorarea prețului la transportul interurban. Autovehiculele utilizate sunt vechi
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nu este de acord cu solicitarea transportatorilor de majorare a prețurilor pentru călătoriile interurbane.

Potrivit autorității, a fost solicitat ca prețul să fie dublat sau chiar triplat.  Prin urmare, pentru o călătorie care acum costă 80 lei s-a solicitat să fie aplicat un preț de 185 lei, iar în loc de 109 lei, 245 lei.

Ministerul precizează că în prezent tariful de bază este de 60 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categorie de confort clasa II și 70 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categoria de confort clasa I. Acest preț a fost stabilit la sfârșitul anului 2019, devenind aplicabil începând cu 2020. Din 2020, toți transportatorii au avut dreptul de a aplica un tarif de 70 de bani.

 Majorarea tarifului din 2019 (cu 14 bani - clasa II sau 30 % și 22 bani - clasa I sau 45 %) a avut drept scop motivarea transportatorilor de a investi în parcul auto și de a asigura un nivel de siguranță și confort adecvat transportului de pasageri. În acest scop a fost instituită, inclusiv obligativitatea de a trece procedura de clasificare de confort. 

În anul 2020, atunci când a început procedura de clasificare, din 2600 autovehicule, 2074 au trecut procesul de clasificare, dintre care clasa I - 119 autovehicule, iar clasa II - 1941 vehicule. În anul 2021, avem doar 37 de unități, care corespund clasei I de confort. Doar 30 % din numărul total de unități eligibile au trecut clasificarea, restul de 70% din autovehicule nici nu au fost prezente pentru clasificare, cu toate că această procedură este una obligatorie. 

Autoritățile spun că aproape  80% din autobuzele antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de peste 16 ani, dintre care circa 45% din autovehicule au o vârstă de peste 20 de ani. Doar 3,2% din autovehicule antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de până la zece ani.

Support Ukraine