Potrivit autorității, a fost solicitat ca prețul să fie dublat sau chiar triplat. Prin urmare, pentru o călătorie care acum costă 80 lei s-a solicitat să fie aplicat un preț de 185 lei, iar în loc de 109 lei, 245 lei.
Ministerul precizează că în prezent tariful de bază este de 60 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categorie de confort clasa II și 70 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categoria de confort clasa I. Acest preț a fost stabilit la sfârșitul anului 2019, devenind aplicabil începând cu 2020. Din 2020, toți transportatorii au avut dreptul de a aplica un tarif de 70 de bani.
Majorarea tarifului din 2019 (cu 14 bani - clasa II sau 30 % și 22 bani - clasa I sau 45 %) a avut drept scop motivarea transportatorilor de a investi în parcul auto și de a asigura un nivel de siguranță și confort adecvat transportului de pasageri. În acest scop a fost instituită, inclusiv obligativitatea de a trece procedura de clasificare de confort.
În anul 2020, atunci când a început procedura de clasificare, din 2600 autovehicule, 2074 au trecut procesul de clasificare, dintre care clasa I - 119 autovehicule, iar clasa II - 1941 vehicule. În anul 2021, avem doar 37 de unități, care corespund clasei I de confort. Doar 30 % din numărul total de unități eligibile au trecut clasificarea, restul de 70% din autovehicule nici nu au fost prezente pentru clasificare, cu toate că această procedură este una obligatorie.
Autoritățile spun că aproape 80% din autobuzele antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de peste 16 ani, dintre care circa 45% din autovehicule au o vârstă de peste 20 de ani. Doar 3,2% din autovehicule antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de până la zece ani.