Astăzi în parlamentul Republicii Moldova au loc consultări publice la legea ce ar permite importul pieselor auto uzate

Acum 1 an, 1 lună - 14 Octombrie 2021, Piata Auto
Astăzi în parlamentul Republicii Moldova au loc consultări publice la legea ce ar permite importul pieselor auto uzate
În luna decembrie 2020, vă informam despre o iniţiativă legislativă a deputatului Dumitru Alaiba, privind scoaterea interdicţiei la importul pieselor vechi în Moldova, or, în ţara noastră importul pieselor auto uzate este interzis de Codul Vamal.

Propunerea legislativă de atunci prevedea scoaterea cu totul a prevederii ce interzice „părţile şi accesoriile uzate pentru autovehicule”, dând undă verde tuturor tipurilor de componente uzate, însă într-un final legea nu a fost votată de legislatura de atunci. Acum, parlamentul are o nouă componenţă şi deputatul Alaiba a depus un nou proiect de lege pentru aceeaşi modificare, în esenţă, iar pentru astăzi au fost anunţate consultări publice la parlament.

În acest context, propunerea de lege aflându-se la etapa în care sunt ascultate părerile publicului, am vrea să discutăm cu toţii aici, cei cumva direct vizaţi de această lege, ce păreri am vrea să se facă auzite despre această propunere. Crezi că e bine să fie permis importul pieselor auto uzate? Crezi că bine să se dea undă verde tuturor tipurilor de piese uzate, sau crezi că ar trebui să existe anumite limitări pe categorii — spre exemplu sunt permise piese caroserie şi motoare, dar sunt interzise acele piese care ţin de siguranţa deplasării, precum frâne sau elemente de suspensie? Crezi că ar trebui să ne îngrijorăm cu toţii că sub pretextul acestei legi ar putea apărea importuri de consumabile uzate, gen ulei de motor, sau crezi că ar trebui interzise acele categorii care pot prezenta risc ecologic?

Acum la anumite categorii de piese auto, mai ales dacă ne referim la maşini mai avansate ca vârstă, eventual chiar şi din cele de colecţie, există o mare necesitate pentru permiterea importului anumitor tipuri de piese, iar asta pare cel mai bun argument obiectiv în favoarea permisivităţii. Dar, pentru că trăim în Moldova, de cele mai multe ori trebuie să ne întrebăm încă de la adoptare dacă noua lege nu ar putea duce şi la situaţii de abuz şi riscuri de tot felul — de la siguranţă până la ecologie, şi să prevedem asemenea situaţii din start. Legile nu trebuie nici să impună sau să menţină restricţii artificiale, nenecesare, nici să fie adoptate pentru a crea haos. Interesul public ar trebui să fie cel care determină forma unei legi. Iar noi suntem aici, în comunitatea PiataAuto.md, peste 1.5 milioane de oameni lunar care au tangenţe sau afinităţi cu maşinile, deci suntem vizaţi direct de asemene legi. Tocmai de asta, am vrea să discutăm cu toţii aici păreri pro şi contra, cu argumente şi situaţii de toată diversitatea, astfel încât să facem cu toţii poate cea mai eficientă şi mai masivă dezbatere publică, unde chiar noi cu toţii ne spunem public părerea. Aşa că te invităm să-ţi spui părerea în comentarii, cu toate nuanţele şi situaţiile pe care le crezi necesare!

Support Ukraine