Administratorii unui bloc din Chişinău s-au apucat de evacuat maşinile lăsate cu lunile în curtea lor, creând un precedent discutabil

Acum 1 an, 6 luni - 17 Octombrie 2022, Piata Auto
Administratorii unui bloc din Chişinău s-au apucat de evacuat maşinile lăsate cu lunile în curtea lor, creând un precedent discutabil
Administratorii unui bloc din Chişinău, sub forma unei asociaţii de locatari care are grijă de lucrările de mentenanţă ale blocului şi curţii lui, au anunţat că au pornit evacuarea maşinilor lăsate cu lunile în curtea lor, declarând că o curte de bloc nu e o dezmembrare auto, unde-ţi laşi maşina pe veci.

Toată situaţia a stârnit discuţii intense, cu argumente din ambele părţi, întrucât s-a creat astfel un precedent în care nu primăria sau poliţia e iniţiatorul evacuării, ci însăşi administratorii blocului.

Au fost perioade în Chişinău în care primăria anunţa lupta totală cu maşinile lăsate să ruginească cu anii prin Chişinău. Apoi, serviciile primăriei mergeau şi încleiau notificări pe acele maşini, după care au evacuat cu adevărat maşini ce erau într-o vizibilă stare părăsită, fără capacitatea de a fi mobile, despre care se putea spune cu siguranţă că sunt abandonate. În acest caz, însă, e vorba de maşini care au fost parcate în curtea blocului circa 4 luni. Una din ele era o Mazda 626 care arăta aparent funcţională, dar care nu fusese mişcată din loc în intervalul acestor luni. Iar alta era un Mercedes S-Class W140, fără bara de protecţie faţă şi un element optic, dar şi fără numere de înmatriculare.

Administratorii blocului spun că ştiu cine sunt proprietarii şi i-au notificat în scris despre necesitatea de a-şi evacua maşinile cu propriile forţe. Mazda a fost într-un final evacuată, însă pentru Mercedes a fost nevoie de chemarea unui echipaj de poliţie şi a unui evacuator, care au şi evacuat automobilul la parcarea specială.

Respectiv, evacuarea a creat un precedent discutabil, în care unii spun că e un exemplu demn de urmat de toţi administratorii de blocuri, pentru a evacua maşinile care ocupă spaţii publice şi care sunt lăsate de proprietari de parcă ar fi plasate în propriul garaj, iar alţii spun că o perioadă de 4 luni e prea scurtă pentru asemenea pedepse, că maşina ar putea aştepta piese de schimb şi în general e greu de determinat perioada exactă în care o maşină e parcată într-o curte de bloc. S-au mai înaintat presupuneri de situaţii, în care proprietarul poate fi în spital sau ar avea alte situaţii ce-i fac imposibilă ridicarea. În acelaşi timp, sunt aduse exemple că o maşină care staţionează atât de mult adună sub ea gunoi şi face imposibilă curăţarea curţii, iar în alte ţări asemenea maşini sunt evacuate şi după două săptămâni de lăsare acolo, indicându-se că proprietarul de maşină e responsabil să-şi găsească o parcare pe termen lung sau un garaj pentru maşina sa dacă ştie că n-o va putea mişca mult timp. Şi, unii spun că însăşi evacuarea ar fi ilegală, pentru că, pe de o parte, conform regulamentului circulaţiei rutiere în zonele rezidenţiale parcarea e interzisă cu excepţia zonelor special amenajate, iar în curţile multor blocuri din Chişinău nu există indicatoare care anunţă startul şi sfârşitul zonelor de rezidenţiale.

Deci, o mulţime de argumente de ambele părţi şi o situaţie care a creat un precedent noi şi discutabil. Ce crezi despre asta, au avut dreptate administratorii blocului evacuând Mercedesul? Este acesta un exemplu de urmat sau ar trebui să se procedeze altfel?

Support Ukraine