Accidentul cu implicarea preşedintelui RM: Cum s-a întâmplat totul şi ce pedeapsă a primit şoferul vinovat

Acum 5 ani, 2 luni - 29 Ianuarie 2019, autoblog
Accidentul cu implicarea preşedintelui RM: Cum s-a întâmplat totul şi ce pedeapsă a primit şoferul vinovat
Dumitru Prepeliţă, şoferul camionului care s-a ciocnit cu limuzina preşedintelui Igor Dodon în septembrie 2018, a fost recunoscut vinovat de producerea accidentului, fiind amendat cu 20.000 de lei şi obligat să achite cheltuieli de judecată de 5.240 lei, fără să stea vreun termen după gratii şi fără să fie privat de dreptul de a conduce.

Sentinţa a fost pronunţată pe 6 decembrie 2018, la Judecătoria Străşeni. Documentul conţine declaraţiile şoferului autoutilitarei, dar şi ale angajaţilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, implicaţi în accident.

Contactat de colegii de la Ziarul de Gardă, Dumitru Prepeliţă le-a spus că nu vrea să discute despre accident şi despre pedeapsa care i-a fost aplicată.

Amintim că accidentul în care a fost implicată coloana oficială a preşedintelui Igor Dodon a avut loc pe 9 septembrie 2018, pe traseul Străşeni – Călăraşi.

Maşina în care se afla preşedintele şi mama sa, un Mercedes-Benz S 500, s-a ciocnit frontal cu un camion al avicolei „Floreni", condus de Dumitru Prepeliţă, care venea din sens opus. În accident a fost implicat şi un automobil de escortă Volkswagen Touareg, al Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat (SPPS), în care se afla şi unul dintre fiii şefului statului.

Fiind audiat în şedinţa de judecată, Dumitru Prepeliţă a declarat că activează în calitate de şofer-expeditor la SRL „Floreni" şi că, pe 9 septembrie 2018, s-a dus la serviciu pentru a deservi mai multe magazine alimentare pe ruta Ungheni – Nisporeni – Floreni.

Acesta a mai explicat că, la întoarcerea spre Floreni, timpul era posomorât, ploua şi traseul era umed. În faţa sa se deplasa un microbuz de model Mercedes-Benz care, la un moment dat, s-a oprit. Prepeliţă susţine că nu a observat alte automobile pe traseu din sens opus. Văzând că automobilul din faţă s-a oprit, s-a angajat să-l depăşească.

Efectuând manevra de depăşire, a observat că, din sens opus, venea cortegiul care era aproximativ la o distanţă de 25—30 metri, a luat brusc volanul în partea dreaptă şi a încercat să oprească autocamionul, dar acesta a început să derapeze. A încercat că întreprindă tot posibilul pentru a opri camionul, dar pentru că traseul era umed, camionul nu se oprea. Încercând să evite impactul cu microbuzul din faţă, camionul a derapat pe contrasens, provocând accidentul rutier cu implicarea coloanei oficiale", se spune în sentinţa pronunţată pe 6 decembrie 2018, de către judecătorul Sergiu Osoianu, de la Judecătoria Străşeni.

Support Ukraine