A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru podul peste Prut de la Ungheni, dintre România şi Moldova, podul urmează a fi gata în 2 ani

Acum 4 luni - 28 Iulie 2024, Piata Auto
A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru podul peste Prut de la Ungheni, dintre România şi Moldova, podul urmează a fi gata în 2 ani
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România a anunţat ieri desemnarea câştigătorului licitaţii pentru podul peste Prut de la Ungheni, pod care va avea rolul de a continua autostrada A8 din România şi a de a se conecta ulterior cu planificata autostradă A1 din Republica Moldova

Câştigătorul licitaţiei e compania Ness Proiect Europe SRL, o companie din România, care are în portofoliul său lucrări de reabilitări de reţele inginereşti, de infrastructură şi construcţii industriale, dar şi proiecte de energie regenerabilă, precum parcuri fotovoltaice.

La începutul lunii februarie 2024 informam că la licitaţia pentru construcţia podului de la Ungheni au fost depuse 3 licitaţii, una din partea Ness Proiect Europe şi altele două care implicau şi companii cu istoric de lucrări în Republica Moldova. Una din aceste oferte venea de la asocierea dintre compania românească Perfect Consult Europe SRL şi cea ucraineană Automagistral Pivden, care desfăşoară acum în Moldova construcţia centurii oraşului Vulcăneşti, spre exemplu. Cealaltă ofertă venea de la compania moldovenească pe nume Comsales Grup SRL, care gestionează o fabrică de construcţii metalice nestandarde, dar are în portofoliu şi construcţii de structuri pentru alte fabrici, depozite frigorifice, ea menţionând că deţine şi un birou de proiectare propriu.

Acum câştigătorul desemnat e Ness Europe, cu un preţ ofertat de 151.687.968,58 Lei fără TVA. Preţul include nu doar construcţia podului propriu-zis, ci şi a drumului de legătură cu autostrada A8, dar şi a punctului de trecere a frontierei. Construcţia e finanţată din fonduri europene nerambursabile.

De asemenea, când vorbim despre acest proiect, el include de fapt două poduri paralele de 261,2 metri, în regim de autostradă, fiecare cu câte două benzi de circulaţie.

Conform contractului, care urmează a fi semnat după expirarea perioadei de depunere a contestaţiilor, termenul alocat acestui proiect e de 24 luni, dintre care 6 pentru proiectare şi 18 luni pentru construcţia propriu-zisă. Deci, în a doua jumătate a anului 2026 ar trebui să vedem acest pod finaliza şi deschis circulaţie.

Support Ukraine