Iar principala îmbunătățire pe care marșează inginerii niponi este autonomia. Și asta, pentru că la acest capitol suferă cel mai mult tehnologia actuală. Astfel, inginerii Nissan dezvoltă un pachet de baterii și un soft special, care vor ridica autonomia viitoarei generații la aproape 550 km!
Vestea ar trebui să liniștească potențialii clienți cu inima slabă, care se tem de autonomia unui astfel de sistem. Sigur, mai ramân celelalte probleme, legate de rețeaua restrânsă de încărcare și de prețul mare al tehnologiei, dar până-n 2018 e cale lungă!
Un fapt interesant: Nissan deja dispune de o astfel de tehnologie, capabilă să urce autonomia spre 550 km, și a expus-o odată cu conceptul IDS la sfârșitul anului trecut, la salonul de la Tokyo. Acesta este echipat cu un acumulator de 60 kWh. Totuși, Gareth Dusmore, oficial Nissan însărcinat cu divizia zero-emission, a declarat că acest acumulator va intra în fabricație în 2018, după ce va fi îndeajuns de bine testat și va ajunge la un preț suficient de mic încât să-i justifice prezența pe o mașină de serie a constructorului nipon. Iar cum actualul Leaf își va încheia ciclul de viață în 2018, pare că toate planetele s-au aliniat corespunzător.
Actualul Nissan Leaf este oferit opțional cu o baterie de 30 kWh, care-i asigură o autonomie de maximum 250 km, superioară celei a variantei de serie, de 24 kWh și 200 km autonomie.