Un startup din Israel pregăteşte pentru vânzare o platformă de vehicule comerciale electrice. Vezi-i avantajele

Acum 2 ani, 3 luni - 25 August 2022, autoblog
Un startup din Israel pregăteşte pentru vânzare o platformă de vehicule comerciale electrice. Vezi-i avantajele
Tânăra companie israeliană REE Automotive a prezentat cea mai recentă evoluţie a platformei sale inovatoare pentru vehicule electrice.

Tânăra companie israeliană REE Automotive a prezentat cea mai recentă evoluţie a platformei sale inovatoare pentru vehicule electrice.

Pe baza acesteia a fost construit un vehicul marfar prototip, numit P7-B, care are patru motoare în roţi controlate numai prin cabluri. Soluţia demonstrează posibilitățile aproape nelimitate pe care le deschide arhitectura firmei. 

Platforma REE de 400V, numită P7, este realizată dintr-un număr minim de panouri din metal și este destul de plată, iar o baterie electrică se află în interior (capacitatea poate fi de până la 145 kWh pentru o autonomie de până la 322 km). De aceasta, în patru colţuri, sunt atașate module independente realizate la fel in-house, în care sunt aranjate toate componentele și ansamblurile necesare mișcării: motorul electric, suspensia, mecanismul de direcție și frâna. Rămâne doar de prins roata deasupra.

Modulele sunt complet electronice și, de exemplu, controlul direcţiei vehiculului are loc prin semnale electronice, asta pentru că nu există nicio legătură mecanică între volan şi roţi. Absența acestor părți componente „extra” și a elementelor tradiționale de suspensie, precum și scalabilitatea platformei, îi permit acesteia să fie folosită pentru a crea aproape orice mașină.

Un alt avantaj este că fiecare modul poate fi deșurubat rapid și îndepărtat complet. Acest lucru facilitează procesele de întreținere și reparații, iar dacă se folosesc module de rezervă, mașina nu se va reţine prea mult în service, ceea ce este deosebit de important pentru vehiculele comerciale.

Furgoneta marfară P7-B are patru astfel de module şi pune la dispoziţie 544 CP/545 Nm şi tracţiune integrală. Datorită roţilor posterioare care sunt la fel directoare, raza de viraj constituie doar şase metri. La bord este capabil să ia până la două tone de marfă (greutatea brută a vehiculului fiind de 6.4 tone).

Volumul compartimentului de marfă îi este de 23 m3, iar până la pragul inferior de încărcare sunt doar 58 cm. Viteza maximă a lui P7-B este limitată la 120 km/h, iar autonomia declarată este de puţin peste 240 de kilometri.

REE Automotive intenționează să înceapă producția în serie a platformei sale în 2023, după care să o ofere atât pe aceasta, cât şi vehicule construite pe ea, atât în SUA, cât şi în Europa.

Noul P7-B face parte dintr-o flotă de vehicule disponibilă clienților potențiali pentru a evalua, testa și experimenta agilitatea, performanța și designul unic oferite de noua tehnologie REEcorner x-by-wire a REE.

Support Ukraine