Incendiul a pornit aproximativ la ora 03:30 noaptea. O Skoda Octavia de primă generaţie era parcată mai sus, în pantă. Însă în mod aparent inexplicabil a ajuns să ruleze până spre o Toyota RAV4 de generaţie actuală, care era şi ea parcată. Cele două maşini au fost observate arzând, şi imediat au fost chemaţi pompierii.
Acum marea enigmă e cum a ajuns Skoda să pornească singură din pantă, întrucât proprietarul spune că a lăsat maşina cu treapta 1 cuplată şi cu frâna de mână trasă şi deocamdată aceste afirmaţii nu au fost negate de pompieri, dar, fireşte va urma o anchetă mai detailată.
Din câte se pare, însă, unul din cele mai probabile scenarii este cel în care Skoda s-a aprins iniţial cu un scurtcircuit, iar acel scurtcircuit ar fi determinat şi demarorul să pornească, împingând maşina. Cu o frână de mână, care probabil nu era în cea mai impecabilă stare, maşina ar fi pornit în pantă şi ar fi ajuns să tamponeze uşor Toyota. Incendiul, însă, s-a extins rapid, cuprinzând Toyota şi afectând-o chiar mai tare, din câte se poate deduce din imagini.
Pompierii au venit rapid şi au stins cea mai mare parte a incendiului în doar circa 2-3 minute. Însă cele două maşini erau deja afectate grav de incendiu.
Desigur, o anchetă IGSU ar urma să stabilească exact succesiunea evenimentelor — dacă incendiul sau scurtcircuitul a survenit întâi, sau dacă micul impact, şi respectiv dacă Skoda a fost cuplată şi treapta 1 şi cu frâna de mână trasă. Dar de rezultatul acestei anchete depinde foarte mult dacă asigurarea RCA a Skodei va plăti sau nu pagubele produse Toyotei. Şi explicăm de ce.
Conform articolului 14 din noua lege a asigurări, asigurarea RCA acoperă şi daunele produse de un automobil staţionat unui alt automobil. Conform articolul 15, însă, proprietarul asigurat al primului automobil trebuie să fie culpabil de producerea accidentului, pentru ca asigurarea să-şi facă efect — cu alte cuvinte pompierii trebuie să constate că acesta ar fi fost vinovat de lăsarea neglijentă a maşinii sale staţionate, eventual fără cutie de viteze cuplată, fără frână de mână trasă sau fără să fi avut grijă anterior să-şi verifice efectivitatea frânei de mână, sau ar fi făcut vreo intervenţie neautorizată la sistemul electric al maşinii. Dacă se constată că şoferul a avut vreo neglijenţă, care a dus la acest mic accident, urmat de incendiu mai grav, atunci asigurarea trebuie să plătească daunele provocate Toyotei. Dacă se constată că şoferul Skoda a fost absolut corect în toate şi declanşarea incendiului a fost doar o întâmplare nefericită, atunci cazul poat fi calificat ca un incident fără vinovat şi proprietarul Toyotei poate scăpa de achitarea pagubelor din propriul buzunar doar dacă dispune de asigurare CASCO. Deci, e aşa cum spuneam la început, e o întâmplare atipică, care dă de gândit. Din fericire, niciun om nu a avut de suferit în acest caz.
ştiri asemănătoare