Strada Bucovinei e una ce e parte a centurii Chişinău, într-o formă pestriţată în care e azi şi în viitor ar trebui să fie parte dintr-o centură completă. Problema străzii Bucovinei e că în ultimul timp, cu tot mai multe edificii construite pe ea, marcajele de pe această stradă, în special linia dublă continuă de pe centru, permite virări la stânga aproape la fiecare 50-100 metri. Practic orice edificiu de pe această stradă, indiferent de partea pe care se află, a primit o zonă cu linie întreruptă în faţa sa, ca acei de pe contrasens să poată vira stânga.
Toate astea ar putea exista cumva, dacă n-ar fi şi specificul acestei străzi, cu un carosabil extrem de denivelat şi cu zone cu maşini sau camioane staţionate pe banda dreaptă. Pe lângă asta, strada e una cu 4 benzi, iar virarea nesemaforizată la stânga pe un drum de 4 benzi este ea însăşi un elemente de risc. Iar aici sunt zeci de asemenea spaţii. Şi toate astea pe un drum care anterior avea limita de viteză de 70 km/h, iar acum limita e una standard de 50 km/h.
Astfel, fiecare asemenea virare creează situaţii de risc din ambele direcţii. Pentru că e doar un drum obişnuit în care şoferii trebuie să întoarcă la 180 grade. Dacă nu se încadrează din prima manevră, au o mare problemă. Şi aşa s-a întâmplat în acest accident, când un Peugeot nu a reuşit să întoarcă din prima şi a început a da în marşarier. Iar un Lexus ce părea că intenţionează să depăşească pe dreapta n-a mai putut opri în timp util şi nici nu l-a putut evita. Au urmat o serie de manevre ajutate de intervenţia sistemului ESC, dar Lexus-ul a lovit oricum Peugeot-ul în zona colţului faţă, iar cu spatele său a lovit şi stâlpul.
Cum ar putea arăta o soluţie civilizată, care să permită activitatea edificiilor de pe această stradă? Cu 2-3 locuri civilizate de întoarcere, amenajate adiţional, prin borduri şi insule, în varianta mai ieftină, sau prin pasarele în varianta mai scumpă, dar nu doar prin marcaje. Acele locuri de întoarcere ar trebui să aibă o bandă ce porneşte separat spre ele, fără a periclita traficul, şi în mod ideal ar trebui să poată întoarce la 180 grade încă protejate de o insulă fizică, iar după asta să se poată încadra în fluxul de trafic.
Vezi imaginile surprinse de o cameră de supraveghere cu accidentul de sâmbătă.
ştiri asemănătoare