Știați că? Prima transmisie automată a apărut în anul 1939 pe modelele Oldsmobile!

3 Iunie 2019 - autoexpert

Știați că? Prima transmisie automată a apărut în anul 1939 pe modelele Oldsmobile!

Începând cu anii ’20, producătorii de automobile au început să se gândească cum poate conduce un șofer fără sa schimbe treptele de viteză!

Nu trebuie să uităm că în acea perioadă, cutiile nu aveau vitezele sincronizate și era un adevărat chin să faci schimbarea ușor, fără zgomote mari de fier pe fier. Adică inginerii vremii nu se gândeau la cum să facă cutiile manuale mai bune și mai ușor de folosit, ci mai degrabă la a renunța complet la ele.

Primul prototip de cutie automată s-a numit Vulcan și a fost realizată în Germania. Avea două trepte și un convertor de cuplu, dar nu a intrat niciodată în producție. Au urmat cutiile semi-automate, care nu mai aveau levier de schimbare a treptelor, dar aveau încă pedala de ambreiaj. Asa s-a nascut transmisia AST, adica Automatic Safety Transmission, montată începând cu 1937 pe modele Oldsmobile și Buick, o cutie care avea pedala de ambreiaj și functiona destul de... dificil. Adică între prima și a doua treaptă nu era nevoie să calci ambreiajul, schimbarea se făcea automat, dar între a doua și a treia, sau între a treia și a patra, trebuia să calci pedala de ambreiaj, moment în care se schimba și viteza... Nu e de mirare ca genul acesta de cutie nu a rezistat prea mult.

Însă din prototipul nemților de la Vulcan și din experiențele transmisiilor semi-automate, a început un nou proiect finalizat în anul 1938. Era o cutie complet automată, care renunța definitiv la pedala de ambreiaj, o cutie așa cum este ea și azi. A fost dezvoltată de inginerii de la General Motors, care au numit-o Hydra-Matic. Numele venea de la faptul că era o cutie hidraulică, iar cuplarea se făcea prin intermediul unui vascocuplaj ud, nu prin frecare uscată.

Cu toate acestea, automatul Hydra-Matic a fost lent, complicat și greu, dar a făcut revoluție în industrie. Astăzi, mai mult de jumătate din mașinile care se comercializează pe piață, sunt alese de către clienți anume având o transmisie automată, astfel că pentru confortul de la volan își merită lauda anume acei ingineri inovatori din cadrul companiei General Motors.

 

Stiri Tag-uri

accidentaccidenteAgenţia Servicii PubliceANREANTAAudiAudi A8Audi E-TronAudi Q8audi r8AutostradaBaltiBelarusbikebikesBMWBMW i8BMW M2BMW M5bmw x2BMW X4BMW X5BotanicabrabusBrexitBulgariacarburantiCarte VerdeCheryChinaChiril GaburiciChişinăuChryslerCNACodul ContraventionalComratcustom carDaciaDacia DusterDacia LoganDatsunDetroit Auto Showdieseldrag racedrumdrumuldrumuriDubai Motor ShowelectricEUEuropeevFCAferrariFiatFordFord FocusFrankfurt Motor ShowfunnyGeelyGeneva Motor ShowGermaniaGiurgiuleștiGreat WallHondaHonda CivicHybridHyundaiHyundai Santa FeIgor DodonInfinitiINPItalyJaguarJeepjobskiaKia SportageKia StingerLA Auto ShowLadaLada NivaLamborghiniLand RoverLand Rover DefenderLexusMașiniMazdaMercedesMercedes AMGmicrobuzeminiMitsubishiMoldovamotorcycleNissanNissan LeafoffroadOpelOpel CorsaparcareParis Motor Showpermispermis de conducerePeugeotPeugeot 208peugeot 508pickupPorschePorsche 911Porsche CayennePorsche MacanPorsche PanameraPorsche TaycanpreturiRange RoverrecallRenaultRenault CapturRenault CLioRenault DusterRenault KangooRomâniaRussiaSculeniSeatServiciul VamalSkodaSkoda KamiqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda Scalaskoda superbspy shotsSsangYongSsangYong RextonsubarusupercarsSUVSuzukitaxitechnologyTeslaTiraspolTokyo Motor ShowToyotaToyota AvalonToyota CorollaToyota PriustuningUberUKUngheniUnited StatesvanVolkswagenVolvoVWVW AtlasVW GolfVW TransporterаварииаварияБельцыбензинБуюканыВеликобританияводительские праваГерманиядорогадорогиДТПИталияКишиневКишинэуКомраткоррупцияЛадаМолдоваобщественный транспортотзывпарковкаполицияПольшаПриднестровьеремонт дорогРумынияСШАТираспольтранспортУкраинацены
Adauga anunt nou