Skoda a lansat noul Elroq, un SUV electric conceput cu rol de succesor al actualul Karoq

Acum 1 lună, 2 săptămâni - 6 Octombrie 2024, Piata Auto
Skoda Elroq
Skoda Elroq
Skoda anunţase cu mai mult timp în urmă că actualul SUV Karoq nu va mai avea un succesor cu combustie, ci unul electric pe nume Elroq, de aceeaşi talie, care va face tranziţia mărcii spre mobilitate electrică în acest segment.

 Totuşi, aceste anunţuri veniseră cam în aceeaşi perioadă în care şi VW planifica să pensioneze total Passat şi să se bazeze doar pe modelul electric ID.7, însă ulterior germanii s-au răzgândit şi au păstrat break-ul Passat, cu tot cu motoarele cu combustie ale acestuia. Ei bine, acum Skoda a lansat noul SUV electric Elroq.

Noul model debutează pe aceeaşi platformă tehnică MEB, folosită şi de Enyaq, iar întrucât ea e modulară, a fost doar ajustată la lungimea necesară de ampatament şi la capacitatea dorită de bateriei.

Designul noului model e unul ce oferă o evoluţie predictibilă faţă de Karoq, păstrând o filosofie mai practică a acestuia, fără a aluneca în excesele cromate ale lui Kodiaq şi Superb. SUV-ul are o faţă diferită, cu o poziţionare etajată a blocurilor optice, dar privit din lateral, silueta aminteşte de Karoq, iar posteriorul pare o evoluţie logică de pe acelaşi model.

Skoda a încercat să rămână în acelaşi diapazon de puteri şi a parametrii motorizărilor. Spre exemplu, versiunea incipientă Elroq 50 va avea un singur electromotor pe puntea spate de 125 kW, deci 170 CP, iar bateria va avea o capacitate de doar 55 kWh. Autonomia totală promisă de această versiune va fi doar de 370 km, ceea ce înseamnă că în viaţa reală ea va trebui alimentată la fiecare 200-250 km pentru un condus care să evite încărcarea la 100% sau epuizarea bateriei în zona roşie.

Versiunea medie va fi Elroq 60, care va avea un motor de 150 kW sau 204 CP, care va propulsa tot puntea spate. Motorul va fi combinat cu o baterie de 63 kWh, cât să-i asigure o autonomie de 400 km.

Versiunea de top va fi Elroq 85 şi ea va debuta cu acel nou motor al VW numit AP550, de 210 kW sau 285 CP. Aici va fi prezentă cea mai mare baterie, de 82 kWh, iar autonomia promisă e de 560 km în ciclu WLTP, datorită eficienţei mai bune a noului electromotor şi bateriei mai mari.

O versiune cu tracţiune integrală şi două motoare nu există la lansare, şi e promisă abia pentru anul 2025, cu numele de Elroq 85x. Dar, în acest moment avem un nou SUV electric Skoda care e lansat în trei motorizări şi toate trei au doar tracţiune pe puntea spate.

Bateria de 82 kWh acceptă puteri de încărcare de până la 175 kW, şi astfel poate fi încărcată de la 10 la 80% în 28 minute. Bateriile mai mici au puteri maxime de 165 şi 145 kW, iar timpii de încărcare sunt de 25 şi 24 minute respectiv.

Maşina e şi foarte aerodinamică pentru un SUV, având un coeficient de doar 0,26, ceea ce o va ajuta la consum mai mic.

De asemenea, Skoda a păstrat spiritul practic şi a asigura cele mai mare portbagaj din acest segment de maşini electrice, cu 470 litri de volum în poziţie normală a scaunelor şi 1.580 litri cu scaunele rabatate.

Deocamdată Karoq nu va fi pensionat imediat, iar alte informaţi proaspete despre viitorul lui nu sunt deocamdată. Cel mai probabil, acesta va mai fi menţinut o bună perioadă în gamă, întrucât generează vânzări excelente pentru Skoda, iar în funcţie de evoluţia pieţei se va decide dacă planul iniţial de a-l pensiona şi de a lăsa doar Elroq în producţie.

Support Ukraine