1. Alegerea momentului când se poate vinde maşina. Este o întrebare cu răspunsul cel mai uşor de aflat fiindcă de-a lungul unui an sezonul cald este cel mai propice vânzării de automobile, remarcându-se mai mult primăvara şi toamna. În schimb iarna, în sezonul rece, se înregistrează mai puţine vânzări şi va fi mai greu s-o vindem. Contează momentul vânzării şi pentru diverse modele de maşină, fiindcă trebuie ştiut că un model cabrio sau un roadster se vând bine doar vara, în schimb iarna aproape deloc.
De asemenea, contează mult şi perioada din lună când punem maşina la vânzare deoarece anunţurile postate au o perioadă de valabilitate limitată, iar probabilii clienţi nu au tot timpul bani pentru achiziţia ei (la jumătatea lunii este cel mai bine să fie valabil anunţul fiindcă atunci îşi primesc oamenii salariile, în schimb la sfârşitul lunii, când sunt de achitat diverse facturi sau rate la împrumuturile anterioare, cumpărători vor fi mai puţini).
Astfel, nu este indicat să ne ducem cu maşina la un dealer de automobile second hand şi să credem că acela ne va oferi preţul bun la care ne-am gândit când am plecat de acasă. Orice dealer va încerca să o cumpere la un preţ cât mai mic posibil, pentru ca revânzând-o să obţină cât mai mult profit. De asemenea, nu este indicat să o vindem unui samsar de maşini pentru aceleaşi considerente enumerate mai sus. Sunt în schimb de preferat clienţii tineri care vin însoţiţi de părinţi sau de vreun meseriaş pentru a-şi achiziţiona o maşină rulată după ce au obţinut permisul de conducere şi au făcut rost de ceva bani.
În mod deosebit trebuie să remediaţi problemele apărute la sistemele de frânare şi de direcţie pentru ca autovehiculul pe care îl veţi vinde să fie sigur pe drumurile publice pentru eventualul cumpărător şi să nu-l aveţi ulterior pe conştiinţă. Evitaţi totuşi să înlocuiţi unele piese importante cum ar fi kitul de ambreiaj, kitul de distribuţie sau anvelopele deoarece sunt scumpe. Nu trebuie să vă lansaţi nici să faceţi reparaţii mari (înlocuirea unor elemente metalice, chituirea şi vopsirea întregului automobil etc.) deoarece necesită sume importante pe care nu le veţi recupera niciodată prin vânzarea maşinii. Este de preferat să faceţi micile retuşuri cu vopsea, să lustruiţi caroseria şi să înlocuiţi unele elemente care nu costă prea mult (eventual înlocuiţi covoraşele din cauciuc uzate).
Este de preferat postarea fotografiei şi a principalelor caracteristici pe un site Internet. Fotografia maşinii trebuie să fie color şi de bună calitate, trebuie evitată fotografierea maşinii murdare. Cumpărătorii interesaţi pot fi invitaţi s-o vadă în faţa garajului sau în faţa blocului unde o parcaţi de obicei. Alte modalităţi ar fi afişarea anunţului în ziarele locale la rubrica vânzări auto sau postarea lui pe locul de parcare de la domiciliu, direct sub parbrizul sau luneta maşinii. O altă posibilitate ar fi s-o expunem la târgul de maşini unde numărul celor veniţi să caute o maşină este mult mai mare. În oricare dintre aceste situaţii trebuie să evitaţi să postaţi anunţuri cu detalii mincinoase care pot fi descoperite uşor pe timpul încercărilor la vânzare. Un anunţ corect trebuie să conţină datele despre maşină existente în cartea de identitate şi în talon precum şi numărul dvs. de telefon la care puteţi fi contactaţi.
Este bine să comparaţi preţul cerut de dvs, cu cele afişate de alţii din târg care au acelaşi model la vânzare, cu aceeaşi vechime şi cu un număr de kilometri rulaţi apropiat fiindcă preţul real îl dă totuşi târgul de maşini rulate.
Este un fapt real că preţul începe să scadă încă din momentul când ai cumpărat maşina şi ai ieşit cu ea pe poarta dealerului cu cel puţin 10%, apoi scăderea poate ajunge la sfârşitul anului chiar la 20% în funcţie de rulaj. Devalorizarea va continua apoi cu 5-8% pe an.
Şi după provenienţa lor, unele maşini se devalorizează mai mult, iar altele mai puţin. Cele fabricate în Germania, de exemplu, recunoscute pentru buna lor fiabilitate, se devalorizează mai puţin în timp, iar cele fabricate în alte ţări, precum Italia, Franţa sau România ceva mai mult.
Practic, dacă analizezi preţurile din târg, vei observa că preţul unei maşini cu trei sau patru ani vechime, având un rulaj mediu anual până la 15.000 km, poate coborâ chiar până la 50% din preţul uneia noi. O metodă simplă şi rapidă de stabilire a preţului unei maşini rulate (care nu a depăşit rulajul anual menţionat mai sus) este următoarea: după primul an aplicaţi o reducere de 20%, iar în anii următori scădeţi încă 6-7% în fiecare an.