Renault Twingo GT, în premieră la Goodwood

Acum 8 ani, 6 luni - 7 Iunie 2016
Renault Twingo GT, în premieră la Goodwood
Francezii fac spectacol în toate segmentele. După ce au prezentat viitorul Grand Scenic și au anunțat prezentarea faceliftului pentru gama Clio în câteva zile, acum se axează pe mezina familiei. Astfel, Renault Twingo GT primește 122 CP/l, concomitent cu recalibrarea tuturor sistemelor dinamice.

Iar dacă nici multiplii campioni mondiali la Formula 1 nu se pricep să facă mașini sport, nu știu cine o face. Mai ales că divizia Sport și-a suflecat mânecile, ”reglând fin” simpaticul model. Ideea de bază: puterea mai mare. Zis și făcut: sistemul de admisie a aerului a fost regândit și softul ECU a fost modificat, pentru a produce 110 CP și 170 Nm dintr-o cilindree de 0,9 litri. Nu-i rău deloc!

Vi se pare cunoscut? Dacă da, nu greșiți deloc! Pe lângă faptul că Twingo împarte platforma cu Smart Forfour, având motorul și propulsia spate, el are acum valori identice de putere și cuplu cu varianta Brabus a modelului german. Să ne așteptăm, deci, la performanțe dinamice asemănătoare: sprint 0-100 km/h în sub 10 secunde și viteză maximă de aproximativ 180 km/h.

Pentru a trimite mai distractiv puterea la șosea, divizia Sport s-a jucat și cu rapoartele transmisiei în 6 trepte. Acum, Renault Twingo GT zboară mai repede spre turația maximă și este mai distractivă la condus. Iar cum distractiv implică și stabil, agil și aderent, nici suspensia, direcția și ESP-ul n-au scăpat de recalibrare. Cu noul pachet, Renault Twingo GT abia mai amintește de modelele de bază, și asta doar la aspect.

Și nici acolo prea mult, pentru că noul vârf de gamă stă pe pneuri de 17 inci, confirmând încă o dată tendința Renault de a supra-dimensiona roțile modelelor viitoare, după ce Grand Scenic va primi jante de 20 de inci în echiparea standard. Să privim prizele de aer și difuzorul-spate, culoarea Piment Orange (nouă în gama Twingo), dungile longitudinale și garda la sol coborâtă, ca să înțelegem că varianta sport a citadinei nu știe ce-i aceea rușine, timiditate sau inferioritate.

Elementele sport pătrund și în habitaclu, unde ornamentele de praguri Renault Sport, pedalele din aluminiu, schimbătorul de viteze sport și tușele portocalii aduc șoferul cu un pas mai aproape de lumea motorsportului. Jucăria va fi expusă la Festivalul Vitezei de la Goodwood, între 23 și 26 iunie. Nicio vorbă, însă, despre o eventuală prezență în oferta pentru România.

Support Ukraine