Nu știm cum va arăta: spre deosebire de nemții și japonezii care inundă internetul cu teasere, francezii au păstrat liniștea. Între prezentarea conceptului și cea a modelului, Renault n-a mai dat niciun indiciu despre viitorul pick-up. Însă azi, din senin, aflăm că rivalul modelelor Mitsubishi L200, Nissan Navara și Toyota Hilux e aproape să ni se destăinuie.
Este pentru prima dată când Renault pătrunde în acest segment, dar brandul francez a profitat, cu siguranță, din plin de know-how-ul colegilor de Grup de la Nissan. Detaliile certe sunt jantele de aliaj cu diametru de 21 de inci, farurile și stopurile cu tehnologie LED, elemente exterioare din aluminiu lucios și terminațiile cromate pentru eșapament.
Sub capota lui Renault Alaskan, ne așteptăm să întâlnim motorul diviziei Renault LCV, care-a echipat și prototipul: un turbo-diesel de 2,3 litri și 163 hp, cunoscut de pe modelul Master. Consumul mediu ar trebui să fie sub 5,8 l/100 km, cu care se laudă LCV-ul francez.
Renault va da verde vânzărilor anul viitor, în vară. Șeful Renault design, Laurens van den Acker, declara, la Salonul Auto de la Frankfurt, site-ului britanic AutoCar:
”Din punct de vedere al design-ului, iubesc mașina asta! Vă puteți imagina reacția fiecărui studio de design, de fiecare dată când prezentăm acest model – un pick-up franțuzesc mare este un lucru nemaiîntâlnit. Să desenezi o mașină fără predecesori , fără riscul de a pierde clientela, dar cu scopul de a cuceri noi clienți, a fost o adevărată plăcere! Mi-a plăcut la nebunie! Din experiența pe care-am acumulat-o la Ford USA, am fost singurul din echipă care mai lucrase la un pick-up, iar asta a creat o atmosferă relaxată și liberă”.
Încă două zile de răbdare și vom vedea cum va arăta rezultatul acestui proiect complet nou pentru Renault.