Prima Dacia cu cutie automata si noi versiuni Prestige

Acum 8 ani, 5 luni - 2 Iunie 2016
Prima Dacia cu cutie automata si noi versiuni Prestige
Prima Dacia cu cutie automata e aici. Pentru prima dată în istoria companiei, Dacia oferă în România pe modelele sale o cutie automată, noua transmisie robotizată Easy-R.

Noua transmisie va putea fi comandată în combinație cu echipările Laureate și Prestige ale modelelor Sandero, Logan și Logan MCV, precum și pe Sandero Stepway. La prețul de listă al acestor modele, cutia Easy-R adaugă 500 de euro.

La ce să ne așteptăm? La aceleași elemente de design și dotări care-au transformat Loganul Prestige într-un succes al gamei: proiectoarele dublu optice, jantele Dark Metal pe 15 inci, din aliaj de aluminiu și semnalizări integrate în carcasele oglinzilor laterale. La capitolul dotări, climatizarea cu reglare automată și geamurile electrice cu butoane pe fețele de uși vor fi disponibile odată cu noua variantă de echipare, din luna iunie.

Gama de motoare pentru care poate fi comandată noua echipare nu lasă loc de nemulțumiri. Astfel, motorul de 1,2 litri și 73 CP și propulsorul TCe de 90 de cai sunt completate de agregatul diesel de 1,5 litri și 75, respectiv 90 de cai.

Nici prețurile nu sunt exagerate, raportându-le la echipare: Logan Prestige 1,2i va costa 13.600 euro, iar Sandero Prestige cu motorul TCe va costa 13.600 euro, în varianta dotată cu transmisie Easy-R.

Și dacă tot am ajuns la cutia de viteze Easy-R, să spunem că și această transmisie robotizată își va face debutul în luna iunie. În cazul cuplării acesteia la motorul TCe de 90 de cai, cutia va avea 5 trepte, în timp ce în combinație cu dieselul de 90 CP, transmisia va dispune de 6 trepte.

Și nu, nu va mai exista o pedală de ambreiaj. Un computer va comanda sistemul electromagnetic care ambreiază, debreiază și schimbă treptele, la fel ca în clipul de mai sus. Treptele pot fi schimbate fie manual, prin impuls, fie automat, luând în calcul viteza de deplasare, turația motorului și alți factori.

Sistemul robotizat adoptat de Dacia, combină avantajele unei transmisii manuale, cu cele ale uneia automate: comoditate în utilizare, controlul deplin al momentului schimbării treptei, kick-down automat, consum tipic cutiilor de viteze manuale și durabilitate în utilizare, datorită adoptării soluției electromecanice în locul celei hidraulice. Dovadă a fiabiliății sale este testarea intensivă la care a fost supusă, însumând 130.000 de ore.

Noua transmisie va putea fi comandată în combinație cu echipările Laureate și Prestige ale modelelor Sandero, Logan și Logan MCV, precum și pe Sandero Stepway. La prețul de listă al acestor modele, cutia Easy-R adaugă 500 de euro.

Support Ukraine