Premieră: Noul KIA Sorento plug-in hybrid vine sub capotă cu un benzinar de 1.6 litri

Acum 4 ani, 3 luni - 27 August 2020, autoblog
Premieră: Noul KIA Sorento plug-in hybrid vine sub capotă cu un benzinar de 1.6 litri
KIA Motors a dezvăluit astăzi, în premieră, noul KIA Sorento Plug-in Hybrid, o versiune cu emisii foarte scăzute a navei amiral SUV a mărcii.

Noul model combină practicitatea supremă cu costurile de întreținere scăzute și cu o putere ridicată, sporind atractivitatea acestui SUV de segment D.

Sorento Plug-in Hybrid este al doilea model electrificat din noua generație de modele Sorento și stă alături de cealaltă versiune cu emisii scăzute – Sorento Hybrid. Noua variantă combină un motor puternic turbo pe benzină cu un pachet de baterii de mare capacitate și un motor electric cu putere ridicată, oferind șoferilor capacitatea de a face călătorii pe distanțe scurte cu putere 100% electrică și cu zero emisii.

Versiunea Plug-in Hybrid oferă aceste performanțe în timp ce maximizează spațiul și versatilitatea, cu platforma inovatoare care stă la baza celei de a patra generații a modelului Sorento, concepută de la început pentru a găzdui sisteme de propulsie electrificate. Noua platformă și caroseria mare permit versiunii Plug-in Hybrid să păstreze spațiul generos pentru pasageri și bagaje precum și structura cu cinci sau șapte locuri caracteristice celorlalte versiuni din gamă.

"Sorento Plug-in Hybrid completează linia de modele a celei de a patra generații Sorento și este unul din cele două modele electrificate disponibile pentru șoferii europeni. Acesta oferă un sistem de propulsie turbo-hybrid pentru a spori performanța, reducând în același timp impactul automobilului asupra mediului și costurile de întreținere. Modelele plug-in continuă să crească în popularitate în Europa, iar noul Sorento va fi unul dintre cele mai spațioase, practice și versatile modele electrificate disponibile", a declarat Pablo Martinez Masip, Director of Product Planning and Pricing al KIA Motors Europe.

  • Sorento Plug-in Hybrid nu este doar modelul cu cele mai scăzute emisii din familia Sorento, dar este și cel mai puternic. Inima sistemului său de propulsie "turbo hybrid" este motorul de 1.6 litri T-GDi (turbocharged gasoline direct injection), care produce 180 CP și un cuplu de 265 Nm. Propulsorul este cuplat la un pachet de baterii de înaltă capacitate litiu-ion polimer de 13.8 kWh și la un motor electric puternic, care produce 66.9 kW (91 CP) și un cuplu de 304 Nm.
  • Combinate, aceste componente ale sistemului de propulsie permit modelului Sorento Plug-in Hybrid să producă o putere totală de 265 CP și un cuplu total de 350 Nm.
  • Autonomia 100% electrică a modelului Sorento Plug-in Hybrid va fi suficientă pentru a permite șoferilor să facă majoritatea călătoriilor scurte bazându-se doar pe puterea electrică. Autonomia sa 100% electrică și emisiile CO2 sunt în așteptarea omologării și vor fi anunțate de KIA Motors în apropierea datei de începere a comercializării a automobilului.
  • Puterea este trimisă către cele patru roți printr-o transmisie automată cu șase trepte. Transmisia permite ca întreaga putere a motoarelor termic și electric să fie transferată în paralel, cu pierderi minime de energie. Rezultatul este un răspuns imediat al accelerației la orice viteză și acces direct la puterea oferită de baterie la viteze ridicate.
  • Inovațiile aduse sistemului de propulsie fac ca Sorento Plug-in Hybrid să fie cel mai avansat și eficient PHEV KIA până în acest moment. Noul model reprezintă prima utilizare de către KIA a unui sistem independent de răcire pe apă a pachetului de baterii într-o versiune PHEV, asigurând un management și o eficiență termică optimă pentru pachetul de baterii de înaltă tensiune. Pentru motorul electric de 66.9 kW, rotorul beneficiază de un nou proces de laminare în două etape pentru a reduce zgomotul și nivelul de vibrații.
  • Motorul termic beneficiază de ultimele inovații "Smartstream" ale KIA, incluzând tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration), care controlează durata de deschidere și închidere a supapelor de admisie, în funcție de condițiile de rulare. Aceasta permite motorului să opereze în diferite cicluri de combustie, optimizând perfect performanța motorului și eficiența consumului de combustibil.
  • Noua platformă SUV de clasă medie dezvoltată de KIA, introdusă pe cea de a patra generație Sorento și care stă la baza noului model Plug-in Hybrid, joacă un rol important în găzduirea noului sistem de rulare. Structura sa inovatoare maximizează spațiul pentru pasageri și bagaje, cu pachetul de baterii amplasat sub podeaua habitaclului.
  • Ca rezultat, modelul Sorento Plug-in Hybrid oferă spațiu generos pentru până la cinci sau șapte pasageri, la fel ca și omologii săi Hybrid și diesel. De asemenea, oferă una dintre cele mai mari capacități de încărcare din clasa sa, datorită faptului că pachetul de baterii nu ocupă un spațiu semnificativ din volumul portbagajului – până la 809 litri (pentru modelele cu șapte locuri) sau 898 litri (modelele cu cinci locuri) cu două rânduri de scaune în utilizare. Pentru modelele cu șapte locuri, cu toate cele șapte locuri în utilizare, spațiul de încărcare este de 175 litri (în comparație cu 179 litri pentru versiunile Hybrid).
  • Din punct de vedere vizual, modelele Sorento Plug-in Hybrid păstrează același design exterior modern ca și celelalte versiuni din gamă, cu emblema "eco plug-in" și portul de încărcare situate în partea din spate, acestea fiind singurele elemente de diferențiere care ies în evidență față de restul familiei Sorento.
  • În interior, habitaclul rămâne în mare măsură neschimbat, deși panoul de bord complet digital de 12.3 inci este redesenat, dispunând de o grafică nouă și indicatoare care oferă șoferilor o imagine clară asupra stării sistemului de propulsie. Ei pot să urmărească nivelul de încărcare a bateriei, dar și fluxul energiei electrice și benzinei prin sistemul de propulsie. De asemenea, sistemul de infotainment cu touchscreen de 10.25 inci dispune de o nouă funcție care permite șoferilor să localizeze punctele de încărcare a bateriei în timpul călătoriei.
  • Sorento Plug-in Hybrid oferă același nivel de inovare tehnologică ca și celelalte modele Sorento. Sistemul de infotainment cu touchscreen permite integrarea perfectă cu aplicațiile Apple CarPlay and Android Auto ale smartphone-ului. De asemenea, este disponibil un sistem audio puternic BOSE® surround-sound cu 12 difuzoare, oferind un sunet mai captivant pentru toți pasagerii, dar și sistemul ambiental Mood Lightning, cu până la 64 de culori, pe care utilizatorii le pot alege.
  • De asemenea, este oferit sistemul telematic inovativ UVO Connect* dezvoltat de KIA, conectând șoferii prin furnizarea de informații valoroase prin intermediul touchscreen-ului disponibil în interior și al smartphone-urilor lor. Dispunând de serviciile KIA Live, oferă șoferilor informații în timp real din trafic, previziuni meteo, puncte de interes și detalii despre spațiile de parcare disponibile pe stradă sau în locuri special amenajate (incluzând prețuri, adrese și disponibilitatea locurilor de parcare) – în plus față de punctele de încărcare din apropiere. De asemenea, sistemul UVO Connect* permite șoferilor să trimită din smartphone traseele de călătorie către automobilul lor înainte de începerea unei călătorii și să verifice locația automobilului lor în orice moment. *Sistemul telematic UVO Connect și aplicația UVO app sunt disponibile doar pe anumite piețe europene.
  • Sorento Plug-in Hybrid oferă o gamă de sisteme avansate de asistență a șoferului pentru a reduce cât mai multe dintre pericolele și stresul ce pot apărea în timpul condusului. Tehnologiile disponibile includ sistemul de asistență la evitarea coliziunii frontale cu recunoașterea pietonilor, vehiculelor și mai nou, a bicicliștilor (FCA – Forward Collision-Avoidance Assist), sistemul de detectare a obiectelor în unghiul mort (BVM – Blind-spot View Monitor), sistemul Surround View Monitor și sistemul de asistare la evitarea coliziunii cu obiectele aflate în unghiul mort (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist), sistemul inteligent de asistare a limitei de viteză (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist), sistemul Smart Cruise Control cu tehnologia Stop&Go și cu ajutorul navigației, sistemul de păstrare a benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist), sistemul de avertizare a atenției șoferului (DAW – Driver Attention Warning) și sistemul de asistare la rularea pe autostradă (HDA – Highway Driving Assist).
  • De asemenea, oferă sistemul Rear View Monitor cu sistemul de asistare la evitarea coliziunii în momentul parcării cu spatele (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) și sistemul de asistare la evitarea coliziunilor din lateral în timpul deplasării cu spatele (RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist). Funcționalitatea Safe Exit Assist (asistență la părăsirea în siguranță a automobilului) previne deschiderea ușilor din spate în cazul în care automobilul detectează un pericol, cum ar fi un biciclist sau alt automobil.
  • Noul Sorento dispune în premieră de tehnologia KIA Multi-Collision Brake System, care permite mașinii să gestioneze severitatea coliziunilor secundare care pot rezulta în caz de accident. Sistemul acționează automat frânele mașinii imediat ce airbag-urile s-au deschis în urma unui impact, pentru a proteja pasagerii de o eventuală a doua coliziune frontală sau laterală.

Noul Sorento – primul model KIA din Europa cu sistem RSPA

Noul Sorento Plug-in Hybrid va fi construit pentru Europa și multe alte piețe la fabrica Hwasung din Coreea de Sud. Vânzările în Europa sunt planificate pentru începutul anului 2021. Fiecare model vândut în Europa va dispune de garanția unică KIA de 7 ani, 150.000 kilometri oferită standard, extinsă pentru a acoperi pachetul de baterii și motorul electric.

Support Ukraine