Premieră: Noile Peugeot 508 Hybrid, Peugeot 508 SW Hybrid şi Peugeot 3008 Hybrid4

Acum 6 ani, 1 lună - 25 Septembrie 2018, autoblog
Premieră: Noile Peugeot 508 Hybrid, Peugeot 508 SW Hybrid şi Peugeot 3008 Hybrid4
Peugeot a prezentat o linie de maşini plug-in hybrid compusă din noile modele Peugeot 508 Hybrid, Peugeot 508 SW Hybrid şi Peugeot 3008 Hybrid4.

Automobilele vor fi disponibile pe piaţă abia din al doilea trimestru al anului 2019.

Cel mai interesant model din acest trio este crossoverul 3008. Maşina nu numai că are un sistem de tracţiune integrală, ci şi o autonomie bună în regim de propulsie complet electric.

Sub capotă are un motor turbo pe benzină, PureTech de 1.6 litri şi cu 200 de CP, care lucrează împreună cu un demaror-generator şi un sistem avansat de răcire a componentelor. Cutia de viteze este una automată cu opt trepte, nouă, de model e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission). Pentru tranziții optime și imperceptibile între convertoarele termice şi electrice, convertizorul de cuplu (hidrotransformatorul) este înlocuit cu un ambreiaj umed multi disc. Toate aceste modificări oferă o creștere a cuplului de 60 Nm pentru o reacție mai mare.

Crossoverul mai are la bord două motoare electrice, câte unul poziţionat pe fiecare din cele două punţi. Cel din faţă este conectat direct la cutia de viteze şi produce 108 CP. Cel de pe puntea din spate produce tot atâţia CP, dar lucrează în tandem cu un invertor şi o cutie de viteze compactă individuală, pentru a putea funcţiona corect sistemul de tracţiune integrală. De asemenea, pentru a include toate aceste agregate, suspensia semi independentă din spate a fost înlocuită cu una multi link.

Noul Peugeot 3008 Hybrid4 produce în total 300 de CP. Cu o baterie încărcată complet, acceleraţia 0-100 de km/h o poate realiza în 6.5 secunde. Însuşi setul de acumulatori litiu-ion este poziţionat sub bancheta din spate şi nu afectează cumva volumul portbagajului. Acumulatorii au o capacitate totală de 13.2 kWh şi potrivit producătorului, pot asigura o autonomie de 50 de km de rulare în regim complet electric în baza noului standard WLTP.

De la un încărcător standard (3.3 kWh, 8А), bateriile se pot încărca complet timp de 7 ore, printr-un socket de tip Green'up (3.3 kWh 14A) în patru ore, însă dacă se foloseşte un Wallbox de firmă (6.6 kWh, 32А) timpul se reduce la o oră şi 45 de minute. Viteza maximă pe care o poate atinge în regim electric este de 135 de km/h, după care, la necesitate, se conectează motorul electric.

Pe lângă regimul de rulare electric mai există alte trei: Hybrid, Sport şi 4WD. De asemenea, dacă este conectată noua funcţie e-Save, sistemul electronic va face tot posibilul pentru a păstra în acumulatori cantitatea necesară de energie pentru ca aceasta să poată fi utilizată pe un itinerar dorit de şofer (de exemplu dacă se circulă printr-o zonă în care motoarele cu ardere internă sunt interzise, proprietarul va putea liber comuta propulsia electrică). Consumul mixt anunţat după standardul de măsurare WLTP este de doar 2.1 litri/100 de km.

Șoferul va mai putea alege să activeze o nouă caracteristică de frânare care va permite vehiculului să decelereze fără apăsarea pedalei de frână. Fiind o frână de motor, aceasta face de asemenea posibilă reîncărcarea acumulatorilor, de exemplu, când maşina rulează în pante. În modul Drive, acţionarea modurilor Shift și Park a transmisiei automate este suficientă pentru a activa acest mod de frânare. O acţionare repetată o dezactivează.

Iar în scopul creșterii autonomiei, sistemul de frânare i-Booster recuperează energia în timpul frânării sau a decelerației atunci când piciorul este ridicat (energia care se disipează, de obicei, pe maşinile doar cu motoare cu combustie). Sistemul încorporează o pompă electrică care înlocuieşte una vacuum.

Noul Peugeot 3008 Hybrid4 se oferă doar în nivel de echipare GT cu toate dotările premium corespunzătoare. Modelul hibrid va putea fi recunoscut uşor prin logouri specifice, buşonul de pe partea stângă (unde se află priza de încărcare), iar pe panoul de bord digital se va găsi un indicator al schimbului de energie în locul turometrului.

De asemenea, împreună cu noul 3008 Hybrid4, Peugeot a prezentat şi variantele plug-in hybrid ale sedanului 508 şi break-ului 508 SW. Acestea dispun doar de un modul hibrid pe puntea din faţă, fără un electromotor pe puntea din spate. Mai mult, puterea motorului turbo pe benzină este redusă la 180 de CP, iar împreună unitatea de propulsie pune la dispoziţie 225 de CP.

Principiul de funcţionare a sistemului hibrid este identic cu cel al crossoverului, însă capacitatea acumulatorilor este şi aici redusă la 11.8 kWh, motiv pentru care autonomia în regim electric va fi de 40 în loc de 50 de km. Din cele patru regimuri de rulare, 4WD este înlocuit de Comfort, prin care unitatea de propulsie hibridă funcţionează mai lin şi cu un zgomot mai redus. Consumul declarat este similar cu cel al lui 3008 Hybrid.

Sedanul şi break-ul plug-in hybrid va putea fi comandat doar în nivelele de echipare: Allure & Allure Business, GT Line şi GT.

Premiera publică a modelelor ar putea avea loc la Salonul Auto de la Paris. Preţurile de start pentru acest trio e modele vor fi anunţate mai târziu, cu mai multe detalii.

Support Ukraine