Premieră mondială: Skoda Superb facelift! Tot ce trebuie să știți despre nava amiral actualizată

Acum 5 ani, 5 luni - 24 Mai 2019, Piata Auto
Premieră mondială: Skoda Superb facelift! Tot ce trebuie să știți despre nava amiral actualizată
După mai multe săptămâni de așteptare și o serie de teasere care au tachinat cu succes nu doar fanii mărcii din Mlada Boleslav, dar și pasionații auto care nu au deținut anterior un automobil ceh, Skoda a prezentat, în sfârșit, versiunea actualizată Superb facelift!

Cehii au organizat un eveniment fastuos pentru lansarea navei amiral revizuite, de ai spune că are loc lansarea unei noi generații! Dar este un motiv, pentru care Skoda a investit atâta forță pentru prezentarea de astăzi, ba chiar câteva motive! Odată cu facelift-ul Superb, Skoda lansează seria de modele electrificate cu indicile "iV", care ulterior se va regăsi pe majoritatea modelelor din gama constructorului, nava amiral s-a ales cu o versiune plug-in hybrid și marchează revenirea mult așteptată a versiunii cu capacități sporite în offroad – Scout! Abia așteptăm să vă povestim în detalii despre noutățile pregătite de Skoda. Să le luăm pe rând, deci!

Skoda Superb facelift

Deși mai multe imagini oficiale de teasing și poze spion au fost publicate de câteva săptămâni în spațiul web, abia astăzi putem descoperi în detalii modificările pregătite pentru Skoda Superb. La apariția sa în 2015, cea de-a treia generație a uimit cu designul său dârz, dar laconic. Nava amiral cehă s-a bucurat atunci de laude din partea jurnaliștilor și pasionaților auto pentru designul său monumental și, probabil din acest motiv, cehii nu au riscat să modifice prea mult designul exterior Superb. Până și primele modele, lansate în 2015 nu par deloc depășite, iar micile actualizări de design vin să împrospăteze aspectul exterior, dar și habitaclul lui Superb.

Deși păstrează formele familiare, Skoda Superb facelift a beneficiat de mai multe elemente exterioare revizuite, precum farurile, care și-au păstrat, aparent, forma, dar au fost îngustate și înzestrate cu o semnătură LED pătrățoasă ușor regândită. De menționat aici, că pentru Superb facelift vor fi disponibile farurile Matrix LED adaptive. Bara de protecție față a fost ușor retușată, cu o grilă integrată de dimensiuni mai mari și o dungă cromată ce unește cele două blocuri optice de ceață. Calandrul a devenit mai pătrățos și monumental, cu mai multe suprafețe cromate, și este integrat în bara de protecție față.

La posterior și-au făcut loc blocuri optice revizuite, de dimensiuni mai mari, cu o structură redesenată a sistemului de iluminare LED. Sigla corporativă a cedat locul inscripției "Skoda" pe haion, după trendul dictat de cele mai noi modele din gama constructorului din Mlada Boleslav. Bara de protecție spate a fost ușor redesenată și include un element cromat decorativ, care vine să imită gurile sistemului de evacuare și un difuzor. Aspectul exterior Superb facelift mai poate fi evidențiat prin noile seturi de jante din aliaj cu dimensiuni de 18 și 19 țoli, dar și noile nuanțe de caroserie Crystal Black și Race Blue.

Modificările de la habitaclu nu sunt atât de pronunțate, însă clienții se vor bucura de oferte noi în lista inserțiilor decorative disponibile și tot la bord și-au făcut loc mai multe suprafețe decorative cromate, precum chenarele cadranului de bord și prizelor de aer ale sistemului de climatizare. Nu au uitat cehii nici de funcționalitate: clienții vor putea bifa funcția de masaj pentru scaunul șoferului, iar opționalele din seria Simply Clever au fost suplinite cu sistemul de încărcare inducțional pentru gadget-uri și opțiunea Space Organizer ce prevede un spațiu de depozitare ajustabil pentru obiecte personale. Contra cost cadranele de bord standard pot fi înlocuite cu un ecran Virtual Cockpit. Consola centrală se face dominată de ecranul tactil al sistemului multimedia, ce poate fi de 8 sau 9 țoli, în dependență de versiune. Sistemul multimedia permite conectarea unei cartele SIM pentru acces la internet și activarea sistemului hotspot Wi-Fi.

După facelift Skoda Superb va fi disponibilă cu 6 motorizări, dintre care 3 pe benzină și 3 pe motorină. Versiunea incipientă turbodiesel are sub capotă unitatea 1.6 TDI, ce livrează 120 CP și se cuplează la cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte. Pentru versiunile mai dotate este prevăzut turbodieselul 2.0 TDI, disponibil în două variante de putere, de 150 și 190 CP. Varianta incipientă se cuplează standard la cutia manuală cu 6 trepte, cea automată, DSG cu 7 trepte, fiind oferită opțional. Pentru versiunea de top este prevăzută doar cutia automatăm, iar opțional aceasta poate dispune de tracțiune integrală.

Lista motorizărilor pe benzină este deschisă de unitatea 1.5 TSI, ce are la activ 150 CP și se cuplează la cutia manuală cu 6 trepte, cea automată, un DSG cu 7 trepte fiind oferită opțional. Urmează benzinarul 2.0 TSI, disponibil în două variante de putere, de 190 și 272 CP. Acest motor se cuplează doar la cutia DSG cu 7 rapoarte, iar versiunea de top poate avea opțional și un sistem de tracțiune pe ambele punți.

Lista sistemelor de siguranță și asistență a fost revizuită, iar cehii au pregătit și câteva noutăți pentru Superb facelift, precum sistemul intelectual de cruise control, ce poate percepe restricțiile de viteză impuse de indicatoarele rutiere prin intermediul sistemului de navigație și camerei video, integrate în parbriz, pentru a adapta viteza automatizat. Un sistem nou, care ar fi foarte indicat pentru clienții Europei de Est este noul Emergency Assist, care poate vira automat pe marginea drumului și să oprească mașina în cazul apariției unei mașini a serviciilor de urgență.

Pe lângă sistemele menționate mai sus, precum și anterior Skoda Superb dispune de sistemele de siguranță activă și pasivă, precum sistemul de frânare automatizată de urgență în cazul apariției unui obstacol în cale, inclusiv pietoni, și întreg setul de airbag-uri la bord.

Marea premieră – Skoda Superb iV cu sistem de propulsie plug-in hybrid

Marea premieră pregătită de cei de la Skoda este gama de modele electrificate, marcată de indicile "iV". În cadrul evenimentului de astăzi cehii au prezentat versiunea 100% electrică Skoda Citigo-e iV, despre care vă relatăm în următorul articol, și prima versiune plug-in hybrid pentru Superb.

Skoda Superb iV a preluat sistemul de propulsie hibridă, utilizat de Volkswagen Passat GTE: la baza sistemului s-a situat unitatea cu combustie internă 1.4 TSI, ce livrează solo 156 CP. Motorul pe benzină este asistat de unul electric, de 85 kW, echivalentul a 116 CP. În tandem sistemul de propulsie hibrid dispune de 218 CP și 400 Nm. Superb iV vine echipat exclusiv cu cutia robotizată DSG cu 6 rapoarte.

Motorul electric este alimentat de la o baterie cu o capacitate de 13 kWh. Potrivit informațiilor distribuite de Skoda, această baterie este capabilă să asigure o autonomie în regim 100% electric de până la 55 km, conform standardului WLTP.

Skoda Superb iV va fi disponibilă doar în nivelele de echipare mai dotate, Ambition și Style, iar prețul acestora urmează să fie făcut public mai aproape de startul oficial al vânzărilor, ce urmează să aibă loc în toamna acestui an. Primele unități vor fi livrate clienților la începutul anului viitor.

Break-ul de offroad revine – Skoda Superb Scout

Pe lângă versiunea PHEV, exterem solicitată de clienți a fost versiunea Superb Scout, care a lipsit la noua generație a navei amiral cehe, debutate în 2015. Însă constructorul a fost atent la doleanțele clienților, și odată cu facelift-ul de mijloc de carieră readuce în gamă versiunea cu capacități sporite în offroad care, apropo, a fost prezentă pe generația precedentă.

Skoda Superb Scout adoptă un design și mai impunător, decât versiunile standard actualizate, cu multiple inserții protectoare din plastic negru pe mai multe suprafețe ale caroseriei. Barele de protecție și pragurile laterale au beneficiat de elemente din plastic lucioase care, aparent, reduc din practicitatea break-ului de offroad, dar imprimă caracterul aventurier prezenței exterioare.

Caracterul special Superb Scout se regăsește și în ambianța interioară, cu mici elemente decorative specifice doar break-ului dedicat offroad-ului, iar la alegerea clienților vor fi puse suprafețe decorative exclusive Scout. Exclusivă pentru Skoda Superb Scout va fi nuanța portocalie Tangerine Orange, iar deja în varianta standard break-ul vine echipat cu jante de 18 țoli speciale, cele de 19 țoli fiind disponibile opțional.

Cehii au pregătit și câteva picanterii savuroase la nivel de substrat tehnic pentru Superb Scout, precum garda la sol mai mare cu până la 15 mm, comparativ cu modelul standard și un mod de rulare dedicat, denumit Off-Road. Skoda Superb Scout va fi oferit cu un pachet de dotări mai generos, caracteristic versiunilor de top Superb, iar motorizările disponibile se limitează la benzinarul de top 2.0 TSI cu 272 CP și turbodieselul 2.0 TDI cu 190 CP la activ. Pentru ambele motoare sunt prevăzute standard cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte și, firește, sistemul de tracțiune integrală.

Support Ukraine