A doua premieră planificată pentru ziua de astăzi, simultan în Europa, China și SUA, este cea a noului VW ID.7! Conform unor informaţii din industria auto, noutatea este succesorul sedanului Passat, în timp ce noua generaţie Passat va exista doar în format break în Europa!
Este al șaselea model din familia ID și a doua mașină globală de la Volkswagen bazată pe arhitectura MEB după ID.4.
Caracteristici cheie:
- ID.7 este primul model pe baza platformei MEB, dar cu o generație complet nouă și extrem de eficientă de motor electric. Generând 210 kW (286 CP) şi 550 Nm, noua unitate este cea mai performant lansată până acum pe un VW ID. Indiferent de bateria aleasă, pe orice ID.7 se va găsi acest agregat APP550 (pe puntea din spate), fiind dezvoltat împreună cu Volkswagen Group Components în Kassel (Germania).
- Noua unitate electrică APP550 atinge cuplul ridicat datorită unui stator mai bun, cu un număr mai mare de înfășurări efective și o secțiune transversală mai mare a firului, alături de un radiator de apă la exterior. Iar rotorul este echipat cu magneți permanenți mai puternici, care rezistă la o sarcină de încărcare mai mare. Unitatea a fost, de asemenea, ranforsată pentru a rezista cuplului mai mare generat.
- Invertorul a fost dezvoltat astfel încât să poată furniza curenții de fază înaltă necesari pentru o mai mare putere și eficiență. Acesta joacă rolul unui creier de control în grupul motopropulsor al cărui software funcțional asigură procese de sistem eficiente.
- Pentru a crește eficiența propulsiei electrice, Volkswagen a optimizat o serie de alte aspecte, inclusiv sistemul de management termic.
- Prin urmare, noua unitate are un sistem de răcire care economisește energie, care funcționează fără o pompă de ulei controlată electric. Sistemul este capabil să se răcească independent prin roțile dințate ale cutiei de viteze și componentele special formate pentru alimentarea și distribuția uleiului.
- Uleiul încălzit este răcit de circuitul lichidului de răcire al vehiculului, care menține electromotorul la temperatura optimă de funcționare.
- Sunt planificate versiuni cu două motoare pentru ID.7!
- În China, liftback-ul a debutat doar în cea mai simplă versiune – cu un motor electric de 204 CP, combinat cu o baterie de 77 kWh. Viteza-i maximă e limitată la 155 km/h.
- Noua propulsie electrică a fost optimizată în primul rând în ceea ce privește consumul de energie. În funcție de capacitatea bateriei, se preconizează că vor fi posibile autonomii WLTP de până la 700 de kilometri și capacități de încărcare de până la aproximativ 200 kW.
- ID.7 va disponibil din start în Europa în două versiuni: Pro și Pro S.
- Pro vine cu o baterie de 82 kWh ce suportă încărcare cu până la 170 kW, oferind o autonomie estimată în ciclul WLTP de până la 615 km.
- Pro S are o baterie de 91 kWh, încărcabilă cu maximum 200 kW, pentru a putea atinge autonomia maximală de 700 km.
- Sistemul opțional adaptiv de control al șasiului (DCC/suspensie adaptivă) și sistemul de management al dinamicii de rulare au fost îmbunătățite fundamental. Datorită opțiunii de selectare a profilului de deplasare, oferă o plajă largă între confort și sportivitate. Împreună cu noua direcție progresivă, sistemul asigură un comportament precis la conducere și un maxim de stabilitate.
- La autonomia generală contribuie în mod direct formele maşinii. Are o lungime de aproape cinci metri și a fost proiectat pe baza principiilor aerodinamice. Acoperișul său se înclină elegant spre spate în stil coupe și contribuie la obținerea unui coeficient excelent de rezistență, de aproximativ 0.228 Cd în funcție de echipamentul vehiculului. Ampatamentul lung și consolele scurte creează mult spațiu în interiorul vehiculului pentru toți ocupanții.Măsoară mai exact 4.961 în lungime, 1.862 mm în lăţime, 1.538 mm în înălţime şi are 2.966 mm între osii (un ampatament practic identic cu al unui E-Class sau Seria 5).
Jantele prezentate pe maşinile din imagini măsoară 20 de inchi şi sunt optimizate aerodinamic. Cu echipările mai simple vor veni jante mai mici.
Poate fi dotat cu faruri Matrix LED adaptive.
În concluzie este un liftback, cu hayon cu lunetă integrată (volum portbagaj – 532 litri), care va înlocui atât sedanul Passat, cât şi modelul Arteon. - ID.7 este primul VW cu un nou concept de operare și afișare. Pe bord are un mic ecran pentru informațiile esențiale în spatele volanului (cu comenzi tactile), monitor central cu o diagonală de 38 cm (15 inchi) întors spre şofer, un head-up display cu realitate augmentată, un nou concept de operare a aerului condiționat, comenzi pentru funcţii favorite şi un glisor tactil iluminat, printre altele.
- VW susține că ID.7 are cel mai avansat sistem de climatizare de la Phaeton încoace. Deflectoarele de ventilație au mici motoare care controlează electronic lamele pentru a direcţiona fluxul de aer pe verticală și pe orizontală, astfel încât sistemul să poată distribui aerul pe o suprafață mare a cabinei.
- De asemenea, răspunde la comenzile vocale. De exemplu, dacă șoferul spune „Bună ziua, IDA, mâinile mele sunt reci”, se direcționează curenții către degetele persoanei și se activează încălzirea volanului.
- Încă o funcţie interesantă este încălzirea cabinei în funcţie de poziția soarelui pe cer!
Vine cu un acoperiş panoramic cu sticlă inteligentă (strat de cristal lichid dispersat în polimer), care poate fi comutat între setările opac și transparent prin control tactil. Precum multe alte funcții din ID.7, acoperișul poate fi acționat și prin intermediul comenzilor vocale naturale, prin intermediul noului asistent vocal IDA. - Pentru ID.7, Volkswagen a dezvoltat o generație nouă de scaune pentru șofer și pasagerul din față. În segmentul modelului ID.7, noile scaune definesc un standard cunoscut anterior numai în clasa de lux.În funcție de versiune, aceste scaune noi oferă până la 14 opțiuni de reglare electrică.
- Pe lângă sistemul Climatronic adaptiv pentru scaune, acestea mai dispun și de o funcție de masaj nou proiectată (cu 10 perne de aer).
- Nou dezvoltata funcție de masaj din scaunele opționale ergoActive Premium pentru șofer și pasagerul din față oferă un nivel deosebit de ridicat de confort. Sunt valabile încă două perne de aer pentru lucrul cu pelvisul și coloana vertebrală a ocupantului.
- Pe lângă setările individuale, șoferul și pasagerul din față pot activa opțional un mod automat pentru climatizarea în scaun; aici, senzorii de temperatură și umiditate din scaune detectează dacă este nevoie de răcire și/sau încălzire și controlează climatizarea în mod corespunzător.
- Pe al doilea rând există spațiu generos pentru picioare, o podea aproape plată, o zonă separată de control al climei și scaune încălzite.
- Gama de opțiuni este completată de un sistem audio de 700 W de la Harman Kardon: 14 difuzoare high-end, inclusiv difuzorul central din față și subwooferul din portbagaj, oferă o experiență sonoră impresionantă.
- Printre sistemele de asistenţă disponibile la bord se numără:
- Travel Assist with swarm data, care poate prelua controlul lateral și longitudinal al lui ID.7, după cum este necesar.
- Dacă se dorește, ID.7 poate utiliza, de asemenea, Travel Assist pentru a sprijini schimbarea asistată a benzii pe autostrăzi, la viteze de peste 90 km/h. Șoferul monitorizează acest lucru, dar presiunea de a conduce este redusă semnificativ.
- NOU: când vine vorba de parcare, poate efectua în mod independent manevre asistate în diferite moduri. Una dintre acestea este parcarea cu funcție de memorie pe o distanță de până la 50 de metri. Pentru aceasta, șoferul fie rămâne în cabină, fie monitorizează procedura de parcare din afara vehiculului folosind aplicația pentru smartphone.
- Sedanul electric va fi lansat pe cele trei piețe primare din China, Europa (în 2023) și America de Nord (în 2024). Cel pentru piața europeană şi americană va fi produs la uzina Volkswagen din Emden. Deocamdată nu sunt disponibile detalii de preț pentru nicio regiune.