Aşteptarea a luat sfârşit şi o viziune s-a transformat în realitate – conceptul BMW Vision iNEXT a devenit model de serie numit BMW iX.
Cu un an până la momentul lansării sale pe piaţă şi cu dezvoltarea de serie încă în derulare, BMW Group oferă o primă imagine a viitorului BMW iX.
Prin designul său nou, minimalist, precis, BMW iX este primul reprezentant al unei generaţii revoluţionare de automobile gata să redefinească experienţa condusului, sentimentul de spaţiu interior şi relaţia dintre maşină şi cei de la interior.
Caracteristici cheie:
- Prin dimensiunile sale exterioare, BMW iX combină funcţionalitatea unui BMW X5 cu dinamica unui BMW X6 şi impactul vizual al unui BMW X7. Rezultatul este o reimaginare distinctă a proporţiilor puternice ale unui BMW SAV mare. BMW iX este comparabil cu BMW X5 în lungime şi lăţime şi are aproape aceeaşi înălţime ca BMW X6 datorită liniei fluide a acoperişului. Totodată, dimensiunea roţilor sale aminteşte de BMW X7.
- Un ampatament care măsoară exact 3.000 de milimetri şi ecartamentele largi atât pe puntea faţă, cât şi pe cea din spate, oferă platforma ideală pentru reglarea şasiului, care îmbină confortul pe distanţe lungi şi caracteristicile sportive de virare.
- Limbajul de design independent al automobilului optimizează şi eficienţa aerodinamică, ce are efect pozitiv asupra autonomiei. Coeficientul aerodinamic îi este de doar 0.25 Cd.
- BMW iX este lider pentru o generaţie viitoare de automobile prin care compania redefinește dezvoltarea durabilă, plăcerea condusului şi ceea ce înseamnă premium. Acest caracter inovator este exprimat clar în designul maşinii. Oferă baza pentru un nou tip de experiență a condusului în care familiaritatea, relaxarea şi independența sunt temele dominante.
- A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive – care cuprinde cele două motoare electrice, electronica de putere, tehnologia de încărcare şi bateria de înaltă tensiune – garantează o eficienţă excepţională. Unitatea de putere dezvoltată de BMW Group şi fabricată în mod sustenabil, fără utilizarea de materii prime critice cunoscute ca pământuri rare, va dezvolta, după cele mai recente calcule, o putere maximă de peste 370 kW/500 CP. Acest lucru va fi suficient pentru a propulsa BMW iX de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 5.0 secunde.
- În acelaşi timp, obiectivul clar al automobilului este de a afişa un consum combinat de energie electrică extrem de redus pentru segmentul său – mai puţin de 21 kWh/100 km în ciclul de testare WLTP. O capacitate energetică brută mai mare de 100 kWh ar trebui să permită celei mai recente generaţii de baterii de înaltă tensiune să înregistreze o autonomie de peste 600 de kilometri în ciclul WLTP. (Toate cifrele referitoare la performanţă, consum de energie şi autonomie sunt valori preliminare pe baza stadiului actual de dezvoltare a automobilului.)
- Noua tehnologie de încărcare a BMW iX permite încărcarea rapidă DC cu o putere de până la 200 kW. În acest fel, bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% din capacitatea sa maximă în mai puţin de 40 de minute. În plus, în decurs de 10 minute poate fi alimentată suficientă energie în baterie pentru a creşte autonomia maşinii cu peste 120 de kilometri. Este nevoie de mai puţin de 11 ore pentru a încărca bateria de înaltă tensiune de la 0 la 100% la 11 kW dintr-un panou de perete (Wallbox).
- Bateriile montate pe BMW iX sunt proiectate ca parte a unui ciclu de resurse sustenabil şi permit o rată de reciclare foarte mare. Energia utilizată pentru a produce celulele bateriei şi bateria de înaltă tensiune ca ansamblu provine exclusiv din surse regenerabile.
- Noul set de instrumente tehnologice care debutează odată cu BMW iX oferă şi o platformă pentru progrese semnificative în domeniul condusului autonom şi al serviciilor digitale. De exemplu, nivelul puterii de calcul a fost dezvoltat pentru a procesa de 20 de ori volumul de date al modelelor anterioare. În consecinţă, poate fi procesată o cantitate aproape dublă de date de la senzorii automobilului faţă de cât era posibil anterior.
- BMW iX va intra în producţie la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumătate a anului 2021. Un preţ de start, de referinţă, este deocamdată necunoscut. Mai aproape de data lansării vor fi făcute publice caracteristici tehnice exacte.