Electromobilul este menit să înceapă o nouă eră în gama vehiculelor cu sisteme de propulsie alternative din gamă, iar în viitorul apropiat oferta în segment va fi diversificată cu cel puţin încă un SUV şi un coupe stilat cu 4 uşi. Fiind un SUV, noul iX3, totuşi, are un sistem de tracţiune pe o singură punte. Ei bine, cel puţin în interpretarea cu care debutează astăzi.
Aspectul exterior al noului iX3 nu a mai fost un mister din momentul debutului conceptului cu aceeaşi denumire în 2018. De altfel, bavarezii au avut nevoie de 2 ani pentru a pregăti debutul versiunii de serie, testelor de amploare fiind supus anume substratul tehnic. Astfel, interpretarea de serie este aproape identică cu conceptul de acum doi ani, iX3 având un design foarte apropiat şi de SUV-ul cu motoare termice cu indicele X3. Modificările estetice au rezultat, însă, într-o lungime cu 26 mm mai mare decât în cazul lui X3, până la 4,734 mm. Inginerii şi designerii au avut misiunea de a obţine un coeficient aerodinamic mai bun, iar astfel iX3 este mai scund cu 8 mm comparativ cu versiunile cu motoare termice (1,668 mm). Lăţimea şi ampatamentul sunt indetice, cum era de aşteptat, însă garda la sol constituie aici 179 mm, centrul de greutate fiind coborât cu 75mm, iar volumul portbagajului a fost micşorat cu 40 litri, până la 510 litri din cauza metamorfozelor suferite la nivel de substrat tehnic.
Estetic iX3 vine cu noi bare de protecţie faţă şi spate, cu accente de culoare albastră, care se regăsesc şi pe calandrul decorativ situat în locul grilelor specifice BMW — electromobilul menţine aspectul exterior familiar cu celelalte modele din gamă, uşor adaptat specificului substratului tehnic electric. La moment este disponibilă o singură imagine cu habitaclul maşinii, ce atestă că modificările aplicate interiorului sunt similare cu cele de la posterior, fiind limitate la un decor personalizat, disponibil exclusiv pe varianta electrică, dar şi diferenţe la nivel de afişaje specifice pentru sistemul multimedia şi instrumentarul de bord digital.
Mai gustoase sunt modificările substratului tehnic, unul absolut diferit de ceea ce oferă un X3, bineînţeles. SUV-ul electric este primul model din gamă care utilizează cea de-a cincea generaţie a sistemului de propulsie electrică eDrive. În cazul lui iX3, sistemul este compus dintr-un motor electric de 286 CP şi 400 Nm. Puterea maximă este disponibilă de la 6,000 rpm (nominal — 109 CP), iar turaţia maximă a motorului constituie 17,000 rpm. Cuplul este distribuit exclusiv punţii spate, iar asta este deocamdată singura versiune disponibilă pentru iX3.
În această ipostază BMW iX3 indică un timp de acceleraţie decent de la 0 până la 100 km/h, de doar 6.8 secunde, iar viteza citadină de 60 km/h este prinsă în 3.7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h — o tendinţă în segmentul electromobilelor, în special de talia lui iX3, de altfel.
Motorul electric este alimentat de la o baterie cu o capacitate de 80 kWh, dintre care utilizabili sunt 74 kWh. Aceasta promite o autonomie de până la 460 km, calculată conform standardului apropiat de condiţii reale WLTP. Astfel, consumul mediu de energie va oscila între 18.5 şi 19.5 kWh per 100 km parcurşi. Rezervele bateriei pot fi suplinite de la o sursă de alimentare rapidă de 150 kW în doar 34 minute, în proporţie de 0-80%. De la o sursă de 11 kW SUV-ul electric va avea nevoie de 7.5 ore pentru o încărcare completă.
Picanterii mai speciale sunt rezervate suspensiei. Astfel, BMW iX3 va fi echipat standard cu o suspensie adaptivă, iar ulterior clienţii vor putea comanda caracteristici similare unei suspensii adaptive livrate de divizia BMW M prin intermediul sistemului multimedia, precum ar fi pe un gadget mobil, asta chiar dacă maşina a fost deja produsă şi chiar exploatată de ceva timp. Bineînţeles, tot standard este inclus cel mai generos ansamblu de sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, precum cele de menţinere a benzii, de frânare automatizată de urgenţă şi cruise control adaptiv.
O noutate anunţată cu mult timp mai devreme este "coloana sonoră" a motorului, care se face auzită afară şi, probabil, la interior, imediat ce electromobilul porneşte din loc. Sunetul a fost elaborat în cooperare cu faimosul compozitor Hans Zimmer, care a dezvoltat melodii pentru diverse filme de la Hollywood, precum Pirates of the Caribbean, de exemplu.
Producţia lui iX3 va avea loc la uzina bavarezilor din China, urmând ca lansarea comercială să aibă loc până la sfârşitul acestui an. Preţul de pornire pentru un iX3 în Germania este unul extrem de competitiv, de altfel, nu prea exagerat în raport cu preţurile pentru versiunile standard BMW X3 — 58,665 euro. Preţul este indicat, însă, fără taxe, dar şi fără tot soiul de subsidii de stat pentru electromobile.