Mitsubishi Motors a prezentat în premieră europeană noua, a doua generaţie a modelului ASX. Şi surpriză! Aceasta este de fapt un Renault Captur, însă cu logouri şi alte câteva modificări minore ale mărcii nipone.
O astfel de lansare nu este o surpriză, reieşind din faptul că mai mulţi producători auto practică ceva similar pentru a optimiza costurile şi nu numai.
Totodată, ţinem să amintim că Mitsubishi face parte dintr-o alianţă cu Renault şi Nissan, astfel încât noul ASX este un automobil cu acte în regulă, nu vreo copie ilegală.
Caracteristici cheie:
- Despre designul şi dotările pe care le poate avea un Renault Captur puteţi citi aici pentru a nu dubla informaţia. Va oferi o paletă iniţială din şase culori, iar în echipări de top pot fi combinate cu un acoperiş negru.
- Bazat pe platforma Renault-Nissan-Mitsubishi CMF-B, noul ASX este un SUV compact furnizat de Renault și dezvoltat special pentru piața europeană.
- Noul ASX prezintă o siluetă fluidă din față spre spate, iar linia caracterului care se ridică spre spate se combină cu plafonul plutitor pentru a oferi vehiculului un stil dinamic care exprimă conducerea sa agilă. Un element al conceptului de design Dynamic Shield de la Mitsubishi Motors este adăugat în partea frontală, cu o grilă robustă care pune în scenă emblematica emblemă cu trei diamante.
- Noua generație ASX dispune de o gamă largă de opțiuni de propulsie pentru a se potrivi nevoilor diferite de astăzi din Europa.
- În fruntea gamei va fi modelul plug-in hybrid (PHEV) cu un motor pe benzină de 1.6 litri, două motoare electrice (un demaror-generator și un motor principal), o cutie de viteze automată multi-modală și o baterie de 10.5 kWh (până la 50 km autonomie electrică). Unitatea de propulsie va oferi 160 CP şi 144 Nm.
- Modelul hibrid (HEV) este compus dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri, asistat de două motoare electrice, o cutie de viteze automată multi-modală și o baterie de 1.3 kWh. Unitatea de propulsie va oferi 143 CP şi 148 Nm.
- Modelul mild hybrid va combina un benzinar turbo cu injecție directă de 1.3 litri cu o transmisie manuală cu şase trepte (140 CP/260 Nm) sau o transmisie automată cu dublu ambreiaj (7DCT) cu şapte trepte (158 CP/270 Nm).
- Modelul de bază va dispune de un motor turbo pe benzină de 1.0 litri (91 CP/160 Nm) și o transmisie manuală cu şase trepte.
- Se mai menţionează despre prezenţa unui portbagaj spaţios și a unei banchete posterioare glisante.
- Un Smartphone-link Display Audio (SDA) este situat în centrul panoului de instrumente, iar sistemul Multi-Sense controlat prin SDA permite șoferului să selecteze modul de rulare care se potrivește cel mai bine preferințelor sale.
- În funcție de nivelul de echipare, panoul de bord din spatele volanului poate avea ceasuri analogice cu un ecran de 4.2 inchi între ele, un monitor de 7.0 inchi sau unul de 10.25 inchi. Monitorul standard pentru sistemul multimedia este orizontal şi măsoară 7.0 inchi. Opţional sau în echipare de top e un monitor vertical de 9.3 inchi, care suportă Apple CarPlay wireless și Android Auto. Va mai fi pus la dispoziţie un sistem audio Bose.
- În plus, sistemele avansate de asistență a șoferului, cum ar fi tehnologia MI-PILOT pentru autostrăzi, care integrează Adaptive Cruise Control (ACC) și Lane Centering Assist (LCA), sunt disponibile pentru a sprijini conducerea în condiții de siguranță.
Modelul va fi produs la uzina Renault din Valladolid din Spania și va fi în showroom-urile Mitsubishi Motors pe piețe europene selectate începând cu martie 2023.