Iar asemenea suspensii ajută de obicei la păstrarea unei bune aderenţe în ocolirea bruscă a unui obstacol, deşi caroseria poate avea un ruliu pronunţat. Când în ecuaţie intră un set mare de baterii grele, însă, şi un sistem ESC setat bizar, testul elanului poate rezulta într-un eşec, cum s-a întâmplat în cazul noii generaţii Range Rover, în motorizare plug-in hibridă.
Maşina poate parcurge 111 km în regim pur electric, iar pentru a reuşi să facă asta, la talia şi greutatea sa, are nevoie de o baterie de 31,8 kWh, cam cât au electricele mai compacte. Asta înseamnă câteva sute de kilograme în plus, în timp ce motorul cu ardere internă, cutia şi întreg sistemul de tracţiune integrală rămân prezente. În rezultat, maşina cântăreşte aproape 3 tone!
Aşadar, testul elanului, realizat de o publicaţie spaniolă specializată în acest test, s-a lăsat cu eşec pentru noul Range Rover. Maşina n-a putut trece obstacolul la cei 77 km/h ţintiţi. La 76 km/h ea a rămas necontrolabilă, a lovit conurile şi nu a putut reveni pe banda sa, riscând să lovească bariera de alături.
S-a încercat la viteze mai mici şi efectul s-a repetat, sistemul ESC frânând doar roata faţă din afara virajului şi deplasând toată greutatea într-acolo, făcând astfel traiectoria incontrolabilă. S-a încercat şi cu anvelope mai bune, pentru a nu se spune că anvelopele standard M+S ar fi de vină, şi situaţia n-a fost simţitor mai bună. Maşina a putut trece testul cu doar 63 km/h, dar şi atunci cu multă intervenţie din partea sistemului ESC. O viteză neobişnuit de mică pentru a trece testul elanului, deci, catalogată ca un eşec clar.
Trebuie să spunem, însă, că foarte multe modele plug-in hibrid au avut rezultate lamentabile la testul elanului, inclusiv break-uri sau sedanuri, inclusiv de producţie germană, de exemplu, adeseori diferenţa fiind uriaşă între o motorizare plug-in hibridă şi una standard. Ba chiar modelele pur electrice trec adeseori mai bine testul elanului, fiind mai bine echilibrate. Deci, rezultatul obţinut acum de Range Rover în motorizare plug-in hibridă ar putea foarte diferit de un Range Rover normal. Şi, pe lângă asta, Range Rover fiind un model cu scop atât de special, mulţi ar putea spune că ţinuta sa de plutire peste denivelări de offroad e mult mai importantă decât comportamentul într-un asemenea test. Totuşi, testul e unul ce ţine de siguranţă şi ar trebui luat în considerare, mai ales dacă ţinteşti spre o motorizare plug-in hibridă.
Vezi totul în video-ul de mai jos. Poţi include subtitre profesioniste în română din comenzile player-ului.