Am publicat mai multe relatări despre experienţele noastre din mai multe locuri din Alpi şi promisesem că la sfârşitul acelei călătorii, când vom reveni din Elveţia din nou în Germania, vom încerca să atingem viteza maxim posibilă a maşinii pe autostrăzile din Germania.
Îţi amintim, e vorba de actualul BMW M3 Competition, cu un motor de 3.0 litri twin turbo sub capotă, care livrează 510 CP, toţi trimişi spre puntea spate. E un model despre care în această călătorie am zis că e unul din puţinele modele moderne create la superlativ, pentru plăcerea supremă în condus! Nu e electric, nu e nici măcar hibrid sau mild hibrid. E forţă pură, livrată de un nou motor BMW genial de bun!
Aşadar, cu fiul meu alături şi el pregătit pentru a filma momentul, în timp ce eu aveam ambele mâini pe volan, am revenit în Germania şi, de îndată ce ne-am văzut pe o autostradă fără limită de viteză, ne-am şi pus pe intenţia de atinge maximul posibil. Dar realitatea autostrăzilor germane e uneori diferită de cum se vede în video-uri. Era o oră de amiază şi autostrada 81, care trece pe lângă Stuttgart, s-a dovedit a fi prea plină de trafic ca să avem şansa de a urca peste150 km/h. La fel s-a întâmplat apoi şi cu autostrada A6 spre Nurnberg, oraşul nostru de popas din acea zi. Deci, efectiv, am mers peste 300 km de autostradă în Germania în acea zi şi nu am avut nici o singură şansă de a ridica vitezele ameţitoare pe care ni le doream, în siguranţă. Şi voiam s-o face doar legal şi doar în siguranţă.
Aşa că după ce am mai petrecut două zile în Nurnberg, marea şansă ni s-a ivit pe ultimul segment de drum până la Munchen, pe autostrada A9. Era o zi de sâmbătă seara, când traficul pe autostradă devenise infinit mai mic, aproape pustiu, iar noi aveam în sfârşit în faţă o autostradă fără limită de viteză, pe care puteam goni în voie în siguranţă!
Aşa că am apăsat pedala lui BMW M3 Competition până în podea, cu multă savoare. Maşina asta e pur şi simplu incredibil de informativă, incredibil de performantă şi încrezută în ţinuta sa de drum, astfel încât nici o cifră a vitezei nu pare înspăimântătoare în senzaţiile de la volan. Cutia, motorul suspensiile — toate fac un tot întreg perfect echilibrat, oferindu-ţi o maşină de acuitate maximă, cu o precizie fantastică. Iar când poţi pune 510 CP pe asfalt cu precizie fantastică, se întâmplă lucruri incredibile!
Viteza maximă, conform datelor tehnice oficiale, a acestui BMW M3 Competition e 290 km/h! Pe ea am vrut s-o atingem. Aşa că am turat motorul în noi şi noi episoade, până când cifra de pe vitezometru a atins 290 km/h! Da, am făcut-o! Apoi am continuat să ţinem pedala apăsată...
Cifra a urcat la 292, apoi 294, apoi 295, iar în următoare clipă aveam deja 297 km/h! Fără 3 km/h atinsesem 300 km/h! La 297 maşina pare deja să fie limitată, iar la drept vorbind, date fiind posibilele erori de măsurare ale vitezometrului, cred că viteza reală era pe la 290-292 km/h, totuşi. Dar, chiar şi aşa, la aproape 300 km/h acest BMW M3 Competition se simte pur şi simplu incredibil de savuros şi încrezut!
Te invităm deci, să vezi un video montat din secvenţele filmate de noi pe autostrada din Germania în acea zi, şi să-ţi transmitem măcar un pic din cum se simte şi cum se aude un BMW M3 Competition zburând cu asemenea viteză!