Mini Clubman ALL4 Scrambler – lux în vârful muntelui

Acum 8 ani, 6 luni - 10 Iunie 2016
Mini Clubman ALL4 Scrambler – lux în vârful muntelui
Site-ul de presă Mini, din Italia, scoate la iveală un concept mai puțin obișnuit. Dar, în aceeași ordine de idei, ce e obișnuit la producătorul britanic de mașini? Iată-l pe Mini Clubman ALL4 Scrambler.

Este un dur al gamei. Are gardă la sol mărită, jante șocant desenate (și, pe de-asupra, negre) și vine încălțat cu pneuri off-road. Se bazează pe Mini Clubman S ALL4 și se inspiră de la motocicleta BMW R nineT Scrambler. De ce Scrambler? În engleză, ”to scramble” înseamnă a amesteca. Conceptul este gândit de așa natură încât să amestece controlul maxim pe orice suprafață, eficiența maximă și sportivitatea.

Latura practică a conceptului este asigurată de portbagajul spartan de pe plafon, care permite amararea obiectelor tipice campării. …și cam aici se încheie simplitatea și robustețea modelului. Pătrunși în habitaclu, suntem îmbrățișați de combinația Alcantara – piele Nappa pusă la punct de designerii britanici, cu elemente împrumutate de la motocicleta nemțească.

Combinația maro-negru din interior se regăsește și  în portbagaj, unde preșul acoperit cu piele maro, contrastează capitonajul negru din mochetă. De ce-ai pune bagajele pe preș din piele? E greu să-i înțelegi mereu pe britanici…

Nimic oficial despre motorizare. Doar transmisia automată poate fi ”citită” din fotografia interiorului. Aceasta ar putea corespunde cu cea a modelului de 2 litri, pe benzină și 189 CP, Cooper S Clubman All4. Pe modelul de serie, acesta asigură un demaraj 0-100 km/h în aproape 7 secunde și o viteză maximă de 225 km/h. În slujba conceptului, însă, ar fi penalizat puternic de cauciucuri și aerodinamică. Iar off-road, ar fi mult mai neadaptat decât motorul diesel de 2 litri de pe gama Mini.

Ce-au vrut să demonstreze britanicii cu Mini Clubman ALL4 Scrambler, în final? Că pot să facă orice doresc, fără să țină cont de canoane și tendințe. Că reprezintă un brand unic, care pune stilul în prim-plan. Și, de ce nu, că un concept nu trebuie să fie ”normal”.

Aveți drum în nord-vestul  Italiei, în week-end? Dacă da, vizitați-l la Valentino Park Motor Show din Torino, și spuneți-ne și nouă cum arată pe viu.

Support Ukraine