Mercedes pregătește o electrificare de proporții!

Acum 7 ani, 10 luni - 13 Iunie 2016
Mercedes pregătește o electrificare de proporții!
Mercedes plănuiește o strategie de electrificare a propriei game de mașini, de proporții epice. Conform nemților, toate modelele Mercedes-Benz vor fi electrificate!

Ce-nseamnă asta? Înseamnă că, pentru oricare model din gama germanilor, va exista o variantă complet electrică, hibridă sau plug-in hybrid. Iar amploarea acestui proces este uriașă: Mercedes va investi 14,5 miliarde de euro în cercetare și dezvoltare, în următorii 2 ani, iar jumătate dintre aceștia vor fi destinați tehnologiilor verzi. Suma totală care va ajunge la dezvoltarea sistemelor de propulsie electrică pentru autoturisme va însuma 5,4 miliarde de euro, restul fondurilor fiind alocate vehiculelor utilitare.

Astfel, în acest an vor ajunge în showroom modelele plug-in hibrid GLC Coupe 350 e 4MATIC și E 350 e, completând astfel seria actuală de 6 modele cu tehnologie electrică din gama Mercedes. Însă marele pas va fi făcut în 2017, odată cu lansarea lui S 500 e, a cărui autonomie exclusiv electrică va depăși 50 de km, grație noii generații de baterii litiu-ion și a soft-ului considerabil ameliorat.

Primul pas pe care Mercedes îl va face va fi să eficientizeze la maximum motoarele cu ardere internă. Astfel, o familie nouă de motoare pe benzină își va face apariția în 2017, concomitent cu rețeaua de curent de 48 de volți. Aceste două noi tehnologii vor duce economia de combustibil la nivelul celei obținute de motoarele hibride. Noua generație de propulsoare va beneficia de starter integrat, care le va reporni de la semafor rapid și în liniște, precum și de filtru de particule (da, vorbim de motoarele pe benzină!).

Referitor la economia de combustibil –  avem toate motivele să-i credem, din moment ce, în ultimii 20 de ani, consumul mediu al motoarelor ce echipează autoturismele produse de brand-ul din Stuttgart a scăzut de la 9,2 la 5,0 l/100 km! În zilele noastre, 62 de variante de mașini Mercedes emit în atmosferă mai puțin de 120 g/km CO2.

Viitorul sistem electric, de 48V, oferă o putere de 4 ori mai mare decât actualele sisteme, în condițiile păstrării aceleiași intensități, fără să fie necesară adoptarea unei arhitecturi de siguranță specifică unui sistem de înaltă tensiune. Sistemul va realiza, astfel, recuperarea energiei la frânare, asistența la accelerare și pornirea de pe loc în regim electric, în absența componentelor de înaltă tensiune, tipică actualelor motoare hibride.

Pasul următor pe care-l va face Mercedes va fi extinderea gamei de hibride plug-in. Asta ca să nu mai spunem că nemții au deja cea mai extinsă gamă de plug-in hibride din industria auto, cu 13 modele. Iar cum specialiștii Mercedes au determinat că propulsia hibridă plug-in are avantaje certe pe vehicule mari și trasee mixte, doar clasele superioare, de la C în sus, vor beneficia de aceasta.

Dacă hibridele cu încărcare la priză nu sunt o opțiune viabilă pentru mașinile mici, atunci care-ar fi aceasta? Ei bine – motoarele electrice. Mercedes va electrifica noua generație smart fortwo, fortwo cabrio și forfour, prezentându-le la Salonul de la Paris, din septembrie. Astfel, smart va deveni singura marcă din lume care va oferi posibilitatea alegerii între un motor electric și unul termic, pentru toate modelele din gamă. Noile versiuni electrice vor fi lansate în Europa la începutul lui 2017.

Un al treilea tip de tehnologie pe care-l va utiliza Mercedes, cel ce folosește drept combustibil hidrogenul, va fi disponibil pe modelul GLC F-CELL, începând cu 2017. El va aduce toate avantajele tipice motoarelor electrice, adăugându-l pe cel al alimentării cu hidrogen în 3 minute. Întregul sistem este compact, având loc în compartimentul motor. Mai mult, o baterie suplimentară, de 9kWh, ce poate fi încărcată de la priză, suplinind cerințele de curent ale motorului electric, va fi prezentă în partea din spate a mașinii. Avem, deci, pentru prima oară, un motor electric ce poate fi alimentat atât cu celule de hidrogen, cât și de la priză.

Un nou sistem de încărcare a bateriilor va fi oferit începând cu anul viitor: cel prin inducție. Mai mult, din 2018, toate modelele cu încărcare la priză ale producătorului german vor putea fi alimentate oriunde, la o viteză mult superioară celei actuale, iar comercializarea acestor mașini va fi însoțită de instalarea gratuită a sistemelor de încărcare pentru casă.

Support Ukraine