Mai mult chiar, nici estimările pe care producătorul italian le făcea odată cu lansarea din 2013 a actualei generații nu s-au adeverit. De aceea, designerii și inginerii italieni fac front comun, prezentându-ne un facelift cuprinzător, capabil să corecteze aceste probleme.
La exterior, grila radiatorului este, probabil, cea mai marcantă schimbare. Acum, ea este desenată în stilul Levante și primește ceva mai mult crom, pentru un look mai rasat. Dar poate cel mai important aspect din spatele noului calandru sunt voleții, care își modifică poziția în funcție de temperatura motorului și de viteza mașinii. Împreună cu barele de protecție redesenate, și cu podeaua plată, aceștia ameliorează rezistența la înaintare cu 10%, fapt care ajută la îmbunătățirea performanțelor dinamice și la scăderea consumului. Pragurile și carcasele oglinzilor retrovizoare au fost, de asemenea, ușor modificate.
Modificări de anvergură sunt întâlnite și la interior. Deși diagonala display-ului se menține la 8,4 inci, noua interfață, numită Maserati Touch Control Plus adoptă un controller rotativ, așezat pe tunelul central, în spatele selectorului de programe (sau, dacă preferați, schimbătorului de viteze). Marele avantaj al sistemului MTC Plus este capacitatea de integrare a smartphone-urilor, pentru că acum oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Lângă controller și-a făcut loc un compartiment special, destinat smartphone-ului. În plus, ecranul și butoanele climatizării, care au fost rearanjate pentru o utilizare facilă, formează acum un element comun.
Dacă vechiul Maserati Quattroporte oferea doar monitorizare a unghiului mort și alertă la circulația din lateral, pentru ieșirile din parcări, noua versiune se apropie de concurența germană, datorită pachetului Advanced Driver Assistance. Vorbim, în sfârșit, despre sisteme de conducere semi-autonomă, precum pilot automat adaptiv, avertizare la părăsirea benzii de rulare, frânare automată la iminența unui impact frontal și cameră video cu acoperire de 360°.
Sub capotă – nimic nou. Nici n-ar fi fost necesar, date fiind performanțele dinamice ale propulsoarelor pe benzină, de origine Ferrari, și ale dieselului puternic și economic. Totuși, datorită aerodinamicii îmbunătățite, viteza maximă a tuturor variantelor a crescut, ajungând la 310 km/h, în cazul V8-ului turbo, de 3,8 litri și la 286 km/h, la echiparea cu V6-le turbo, de 3 litri și 410 CP. Varianta de bază, de 3 litri, a primit un plus de 20 de cai, ajungând la 350 CP. Acum, chiar și cel mai slab benzinar accelerează până la 100 km/h în 5,5 secunde, atingând o viteză maximă de 270 km/h! Impresionant!
Singura variantă diesel disponibilă, are capacitatea de 3 litri și produce 275 CP și 600 Nm. Combinat cu transmisia automată ZF cu 8 trepte, disponibilă standard pentru toate motorizările, propulsorul îi asigură lui Maserati Quattroporte un demaraj 0-100 km/h în doar 6,4 secunde și o viteză maximă de 252 km/h.
Dinamica lui Maserati Quattroporte a fost și rămâne punctul forte: amortizoarele controlate electronic, distribuția perfectă a maselor pe cele două punți (50:50) și tracțiunea spate, îi asigură italianului un comportament ireproșabil atât în linie dreaptă, cât, mai ales, pe viraje.
Două noi niveluri de echipare își fac loc pe lista de dotări a noului model: GranLusso și GranSport. Primul aduce un pachet exterior bogat în crom, jante pe 20 de inci și etriere negre. La interior, dotările opulente includ materiale unice în segment, precum mătase, piele fină și lemn Radica, ce compun pachetul Ermenegildo Zegna. Pasagerii sunt răsfățați și de bancheta încălzită, climatizarea cu 4 zone de confort și predeluța electrică pentru lunetă.
Echiparea GranSport este mai agresivă și propune jante pe 21 de inci, etriere roșii și elemente exterioare negre, redesenate. În habitaclu, bordul este garnisit cu elemente negru-piano, iar scaunele și volanul sunt modificate pentru a oferi cea mai sportivă experiență posibilă.
Noul Maserati Quattroporte poate fi comandat începând cu această lună, însă prețurile sunt încă necunoscute.