Pentru a înțelege mai bine cauzele accidentului, vă propun să descifrăm numele mașini: One:1 simbolizează raportul kg:CP! Avem deci de-a face cu o mașină de 1341 kg, ce dezvoltă 1341 CP! Acum începem să realizăm cât de nervoasă este o astfel de creație pe virajele luate la limită. E nevoie de aptitudini reale de pilot pentru a o ține pe trasă.
Scenariul este cel tipic unei ieșiri în decor: viteză prea mare la intrarea în viraj, panică, frâna la podea, aderență ruptă, ieșire în decor peste barierele de protecție. Întregul film a fost povestit de fotograful jurnaliștilor de la AutoEvolution, care n-a mai apucat să surprindă scena, rămânând gură-cască la bolidul de milioane de euro, în timp ce se făcea praf.
Cât de mare este pierderea? Dacă ținem cont că doar 7 exemplare au fost asamblate, pierderea e enormă. Dacă privim prețul de 2,8 milioane de euro, adică de aproape două ori mai scump decât cel al unui Bugatti Veyron – același rezultat.
Ulterior accidentului, însă, specialiștii Koenigsegg au declarat presei că vor reconstrui modelul afectat, aducându-l la starea inițială. Deci singura pierdere rămâne cea a banilor, pentru că, privind mașina, toate elementele, de la șasiu și panourile caroseriei, până la suspensie și airbag-uri este afectată. Pilotul, însă, a ieșit teafăr de la volan.
Celor care încă nu realizează cât de puternică este mașina suedeză, le prezentăm filmul în care Koenigsegg One:1 reușește 0-300-0 km/h în doar 21 de secunde, adică la fel de repede cum accelerează un Renault Kangoo ZE de la 0 la 100 km/h! Acum imaginați-vă negociind un viraj la volanul său…