ÎN Europa, unde piața a sporit cu 8,2%, volumul vânzărilor Grupului a crescut cu 8,9%, grație și succeselor noilormodele (Espace, Kadjar, Talismanși vânzărilor mari de Clio 4 și Captur.
În pofida căderii piețelor din Rusia, Brazilia și Algeria, Grupul sporește vânzările în afara Europei cu 4,7%, înspecial grație vânzărilor din Africa, Orientul Mijlociu, India cu 36,1%.
Ținând cont de dinamica vânzărilor în Europa, în primul trimestru, Grupul își revede pronosticul anual de piață cu +2% până la minim +5 %. și invers, preconizata cădere a pieței în Brazilia acum este -15% -20 %, și nu -6 %, ca maiînainte.
Grupul își confirmă scopurile pentru a.2016 .
Rezultatele comerciale: evenimentele-cheie ale trimestrului unu.
Pe piața mondială de automobile, care a crescut cu 1,5 %, volumul de vânzări ale Grupului Renault a crescut cu 7,3% și constituie692 453 automobile. Cota de piață a Grupului a crescut cu0,2 puncte – până la3,1%.
În Franța volumul de vânzări al Grupului a crescut cu 8,6% și a constituit 163 104 automobile. Cota de piață este stabilă - 26,5%. 4 automobile ale Grupului au intrat în top-10 cele mai comercializate autoturisme, unde lider esteClio 4. În ultimii5 anipentru prima datăvânzările mărcii Renault în trimestrul unu au atins100 000 autoturisme. Volumul de vânzări Daciaa crescut cu16,8%.
În afara Europei, în pofida crizei din Rusia și Brazilia, vânzările Grupului au crescut cu4,7%, grație succesului în regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India.
În Africa, Orientul Mijlociu, India vânzările Grupului au crescut cu36,1%, piața a atins4,6% (+1,5 puncte).
În Iran, în rezultatul refacerii pieței, vânzările Grupului au crescut cu cca 600%. Succesul a fost condiționat, în mare, de Logan șiSandero. Cota de piață a Grupului a sporitcu 3,6 puncte și a constituit 4,2%.
ÎN India, unde piața a crescut per total cu3,3%, grație succesului Kwid , vânzărileRenault au sporit cu 200%. Grupul a primit 120 000 comenzi pentru acest automobil, din momentul producerii lui, iar vânzările în primul trimestru au constituit cca23 000.
În țările Maghreb, deși cota de piață a crescut, din cauza căderii pieței din Algeria(-54,4%) vânzările s-auredus cu 25,5%. Noua legislație din Algeria, îndreptată spre limitarea importurilor, a adus cota de piață Renault la 31,9% (+16,1 puncte), grație succesului Symbol de producere locală.
Regiunea Americii – În Brazilia volumul de vânzări ale Grupului cade paralel cu cel al pieței (-28,3%). În Argentina creșterea volumul de vânzări al Grupului (+3,3%) depășește creșterea pieței (+1,6%).
În Eurasia cota de piață a Grupului a constituit 11,9% (+1,3 puncte). Creșterea din majoritate țărilor permite compensarea căderii pieței ruse. În Rusia Renault îți sporește cota de piață cu7,3% (+0,2 puncte). Renault își continuă ascensiunea, prin demonstrarea modelului Kaptur în martie,2016
Regiunea Asia-Oceanul Pacific – în China primul trimestrua fost marcat de producerea Renault Kadjar la uzina din Uhani.În Coreea, pe prima piață a Grupului din această regiune, Renault Samsung Motors a primit20 000 comenzi pentru sedanulSM6, de la mijlocul lunii martie.
VENITURIOLE DIN VÂNZĂRI ÎN PRIMUL TRIMESTRU, PE SECTOARE
În primul trimestru 2016 veniturile Grupului din vânzări au constituit 11,7% comparativ cu perioada analogă a anului trecut și au constituit 10 489 mln. euro (+16,3 % fără diferența de curs).
Veniturile din realizări pe sectorul auto au constituit9 942 mln.euro (+12,6 %) grație creșterii facturilor (+10,2 puncte) și vânzările partenerilor (+2,7 puncte). Oferta comercială și geografia distribuției au influențat pozitiv - 2,8 puncte. Efectul de preț a avut o influență benefică - 2,7 puncte, grație creșterii prețurilor pe piețele în dezvoltare, pentru a compensa scăderile de curs(în Rusia și America de Sud). Creșterea cursului euro față de coșul valutar (peso argentinian și cel columbian, ralul brazilian, rubla rusească, etc.) a influențat negativ - 4,5 puncte.
Finanțarea vânzărilor (RCI Banque) a adus un venit de 547 mln. euro, cu 2,1% mai puțin ca în a. 2015. Numărul noilor contracte de finanțare, dimpotrivă, a crescut cu 10,2%. În mediu, creditele neacoperite s-au majorat cu 12,8% și au constituit 31,1 mlrd.euro.
Pronosticuri pentru a.2016
În 2016 piața mondială de automobile urmează să crească (+2%). Piața Europeană, care are cei mai buni indicatori, va crește cu 5% (comparativ cu pronosticul precedent +2%). Reducerea pieței din Brazilia, dimpotrivă, va fi mai pronunțată ca cea preconizată (de la -15% la -20 %, comparativ cu -6 %).
În aceste condiții, Grupul Renault intenționează:
· Să sporească venituriledin comercializare(la cursul valutar neschimbat),
· Să îmbunătățească marja brută a Grupului,
· să formeze un flux de mijloace financiare libere în rezultatul activității operaționale a sectorului auto..