ÎNCASĂRILE RENAULT ÎN PRIMUL TRIMESTRU 2016 AU CRESCUT CU 11,7%

Acum 8 ani - 10 Mai 2016
ÎNCASĂRILE RENAULT ÎN PRIMUL TRIMESTRU 2016 AU CRESCUT CU 11,7%
· Încasările grupului Renault în primul trimestru al anului curent au constituit 10 489 mln.euro. Creșterea de 11,7% înmare parte se datorează restabilirii pieței europene și succeselor șirului de modele pe piața auto mondială, care în primultrimestru 2016 a crescut cu 1,5%. Renault atestă o creștere de 7,3% (692 453 automobile).

ÎN Europa, unde piața a sporit cu  8,2%, volumul vânzărilor  Grupului  a crescut cu 8,9%, grație și succeselor noilormodele  (Espace, Kadjar, Talismanși vânzărilor mari de  Clio 4 și Captur.

În pofida căderii piețelor din Rusia, Brazilia și Algeria, Grupul sporește vânzările în afara Europei cu   4,7%, înspecial grație vânzărilor din Africa, Orientul Mijlociu, India cu 36,1%.

Ținând cont de dinamica vânzărilor în Europa, în primul trimestru, Grupul își revede pronosticul anual de piață cu  +2% până la minim  +5 %. și invers, preconizata cădere a pieței în Brazilia acum este  -15% -20 %, și nu -6 %, ca maiînainte.

Grupul își confirmă scopurile pentru a.2016 .

Rezultatele comerciale: evenimentele-cheie ale trimestrului unu.

Pe piața mondială de automobile, care a crescut cu 1,5 %, volumul de vânzări ale Grupului  Renault a crescut cu 7,3% și constituie692 453 automobile. Cota de piață a Grupului a crescut cu0,2 puncte – până la3,1%.

În Franța volumul de vânzări al Grupului a crescut cu   8,6% și a constituit 163 104 automobile. Cota de piață este stabilă - 26,5%. 4 automobile ale Grupului au intrat în top-10 cele mai comercializate autoturisme, unde lider esteClio 4. În ultimii5 anipentru prima datăvânzările mărcii Renault în trimestrul unu au atins100 000 autoturisme. Volumul de vânzări  Daciaa crescut cu16,8%.

În afara Europei, în pofida crizei din Rusia și Brazilia,  vânzările Grupului au crescut cu4,7%, grație succesului în regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India.     

 În Africa, Orientul Mijlociu, India vânzările Grupului au crescut cu36,1%, piața a atins4,6% (+1,5 puncte).

În  Iran, în rezultatul refacerii pieței, vânzările Grupului au crescut cu cca   600%. Succesul a fost condiționat, în mare, de  Logan șiSandero. Cota de piață a Grupului a sporitcu 3,6 puncte și a constituit  4,2%.

ÎN  India, unde piața a crescut per total cu3,3%, grație succesului  Kwid , vânzărileRenault au sporit cu  200%. Grupul a primit 120 000 comenzi pentru acest automobil, din momentul producerii lui, iar vânzările în primul trimestru au constituit cca23 000.

În țările  Maghreb, deși cota de piață a crescut, din cauza căderii pieței din Algeria(-54,4%) vânzările s-auredus cu 25,5%.  Noua legislație din Algeria, îndreptată spre limitarea importurilor, a adus cota de piață  Renault la 31,9% (+16,1 puncte), grație succesului Symbol de producere locală.

Regiunea Americii – În Brazilia volumul de vânzări ale Grupului cade paralel cu  cel al pieței (-28,3%). În Argentina creșterea volumul de vânzări al Grupului   (+3,3%) depășește creșterea pieței (+1,6%).

În  Eurasia cota de piață a Grupului a constituit    11,9% (+1,3 puncte). Creșterea din majoritate țărilor permite compensarea căderii pieței ruse. În    Rusia Renault îți sporește cota de piață cu7,3% (+0,2 puncte). Renault își continuă ascensiunea, prin demonstrarea modelului  Kaptur în martie,2016  

Regiunea Asia-Oceanul Pacific – în  China primul trimestrua fost marcat de producerea   Renault Kadjar la uzina din Uhani.În  Coreea, pe prima piață a Grupului din această regiune, Renault Samsung Motors a primit20 000 comenzi pentru sedanulSM6, de la mijlocul lunii martie.

VENITURIOLE DIN VÂNZĂRI ÎN PRIMUL TRIMESTRU, PE SECTOARE 

În primul trimestru 2016 veniturile Grupului  din vânzări au constituit 11,7% comparativ cu perioada analogă a anului trecut și au constituit   10 489 mln. euro (+16,3 % fără diferența de curs).

Veniturile din realizări pe sectorul auto  au constituit9 942 mln.euro (+12,6 %) grație creșterii facturilor (+10,2 puncte) și vânzările partenerilor    (+2,7 puncte). Oferta comercială și geografia distribuției au influențat pozitiv -  2,8 puncte. Efectul de preț  a avut o influență benefică - 2,7 puncte, grație creșterii prețurilor pe piețele  în dezvoltare, pentru a compensa  scăderile de curs(în Rusia și America de Sud). Creșterea cursului euro față de coșul valutar  (peso argentinian și cel columbian, ralul brazilian, rubla rusească, etc.) a influențat negativ - 4,5 puncte.

Finanțarea vânzărilor (RCI Banque) a adus un venit  de  547 mln. euro, cu 2,1% mai puțin ca în a. 2015. Numărul noilor contracte de finanțare, dimpotrivă, a crescut cu 10,2%. În mediu, creditele neacoperite s-au majorat cu 12,8% și au constituit 31,1 mlrd.euro.

Pronosticuri pentru a.2016 

În 2016 piața mondială de automobile urmează să crească   (+2%). Piața Europeană, care are cei mai buni indicatori, va crește cu  5% (comparativ cu pronosticul precedent +2%). Reducerea pieței din Brazilia, dimpotrivă, va fi mai pronunțată ca cea preconizată   (de la -15% la -20 %, comparativ cu  -6 %).

În aceste condiții, Grupul  Renault intenționează:

·         Să sporească venituriledin comercializare(la cursul valutar neschimbat),

·         Să îmbunătățească marja brută a Grupului,

·         ­să formeze un flux de mijloace financiare libere în rezultatul activității operaționale a sectorului auto..

Support Ukraine