Încălcările cronice de pe şoseaua Balcani, intersecţie Petricani, din Chişinău, au dus ieri la un accident grav

Acum 1 an, 3 luni - 5 Mai 2021, Piata Auto
Încălcările cronice de pe şoseaua Balcani, intersecţie Petricani, din Chişinău, au dus ieri la un accident grav
Şoseaua Balcani, intersecţie cu strada Petricani din Chişinău, are un simptom cronic al unor încălcări aproape permanente.

Aproape la fiecare ciclu de semafor se găsesc şoferi care comit aceste încălcări.

Şoseaua Balcani este un traseu cu doar o bandă de circulaţie pe fiecare sens în cea mai mare parte a lui. În apropierea unor intersecţii importante, precum cea cu strada Petricani, mai apare o bandă adiţională, destinată virării exclusiv la dreapta înainte de intersecţie, iar partea de după intersecţie e destinată maşinilor ce virează dreapta de pe Petricani şi au astfel o bandă de accelerare pentru a fuziona cu fluxul normal de trafic.

Doar că foarte frecvent se găsesc şoferi care, mergând pe şoseaua Balcani, folosesc această bandă scurtă nu pentru a vira la dreapta, ci pentru a accelera şi întrece fluxul de trafic, mergând înainte, după care încearcă să fuzioneze din nou cu traficul, depăşind „şmechereşte” vreo 7-10 maşini. Şi pentru a depăşi cât mai multe, aceştia accelerează cât de tare pot, traversând intersecţia în viteză mare, fapt care sporeşte riscul unor situaţii de accident, precum cel produs ieri.

Un Renault Kangoo, cu numere de Criuleni, venea pe şoseaua Balcani din direcţia Grătieşti spre Ghidighici, iar la intersecţia cu Petricani a vrut să vireze regulamentar la stânga. A aşteptat traficul de pe banda normală de pe contrasens, iar când cineva i-a permis să treacă, a înaintat spre stânga. Doar că în acel moment un şofer cu Toyota gonea exact pe acea bandă alăturată, destinată exclusiv virării la dreapta. Nu, Toyota nu intenţiona să vireze la dreapta, ci să facă exact acea manevră şmecherească, descrisă mai sus, de a ocoli fluxul normal de trafic. În rezultat, clee două maşini s-au ciocnit violent, pasagera din Renault suferind traume grave, care au necesitat preluarea ei de către o ambulanţă.

Şi din nou ajungem la o situaţie duplicitară, în care e discutabil cine dintre cei doi şoferi e vinovat. Pe de o parte, şoferul Renault trebuia să se asigure în manevra sa de virare la stânga de lipsa maşinilor ce vin din faţă. Pe de altă parte, Toyota a circulat pe o bandă interzisă, încălcarea ei fiind cea care a dus la provocarea acestui accident. Dacă ea vira la dreapta, sau dacă circula în coloana corectă, acest accident nu s-ar fi produs. Şi dacă din doi participanţi ai unui accident, încălcarea unuia a dus la provocarea întregii situaţii, oare nu acel şofer ar trebui declarat vinovat de producerea accidentului? Tu ce crezi?

Support Ukraine