Consiliul de Administrație VW a elaborat programul ”Together – Strategy 2025” – cel mai complex plan de restructurare din istoria brandului german, menit să asigure viitorul companiei pe termen lung și să crească profitul. Astfel, planul VW este structurat pe trei capitole:
Lansarea a peste 30 de modele de mașini complet electrice până în 2025. Șeful VW Group, Matthias Mueller, preconizează că vânzările anuale ale acestor modele electrice vor însuma 2-3 milioane de untități până în 2025, ajungând să reprezinte un sfert din producția totală de mașini a grupului. Este cel mai elegant mod de a șterge imaginea șifonată cu care VW s-a ales în urma scandalului Dieselgate. Și platformele acestora vor fi modulare, generând economii încă din faza de proiect. În plus, grupul va examina oportunitatea elaborării, pe cont propriu, a tehnologiei bateriilor care vor alimenta motoarele acestor modele.
Dezvoltarea unui sistem propriu de rulare complet autonomă (SDS). Acesta va fi dezvoltat în totalitate cu resurse proprii, va fi gata până în 2020 și va echipa toate modelele din segmentele relevante în care VW este implicat. Dezvoltarea acestei tehnologii va costa VW câteva miliarde de euro, o parte dintre ele ducându-se pe salariile celor 1000 de specialiști în software pe care grupul german îi va angaja.
Dezvoltarea unei divizii destinate dezvoltării soluțiilor de mobilitate. După cum știam deja, grupul german a investit 300 de milioane USD în compania Gett, rivala mult mai cunoscutei Uber. Rezultatul pe care-l așteaptă VW de pe urma acestei investiții este un profit de câteva miliarde de euro, până în 2025. Pentru a atinge această cifră, germanii vor lansa o flotă de mașini autonome în cadrul flotei de taxiuri dezvoltată împreună cu Gett. În plus, și viitoarele flote de car-sharing pe care le va înființa VW vor beneficia de tehnologii de rulare autonomă.
Creșterea profitului de la 6% în 2015, la 7-8% până în 2025. Una din măsurile care vor duce la mărirea profitului este direcționarea mai bună a gamei de 340 de modele către piețele pe care activează grupul. Astfel, oferta companiei va fi elaborată pentru fiecare piață în parte, ținând cont de cerințele specifice ale fiecărei zone. În plus, VW își ca continua expansiunea, extinzându-și planurile de investiții pentru America de Nord și China. Tot pentru creșterea profitului, fondurile investite în cercetarea și dezvoltarea noilor modele vor fi reduse la 6% din cifra totală de vânzări.
CEO-ul VW a evitat să răspundă tranșant la ipoteza vânzării mărcilor Scania, MAN, Ducati și MAN Diesel & Turbo. Vom afla, însă, un răspuns în ultima parte a anului, atunci când strategia ”Together – Strategy 2025” va fi detaliată pentru fiecare marcă în parte.