Ford a dezvăluit noul E-Transit Courier, un model electric care va fi produs la Craiova, în România

Acum 1 an, 8 luni - 9 Aprilie 2023, Piata Auto
Ford a dezvăluit noul E-Transit Courier, un model electric care va fi produs la Craiova, în România
Ford a dezvăluit astăzi noul E-Transit Courier, un van electric, care va fi produs la fabrica Ford Otosan din Craiova şi care va deveni, astfel, primul model 100% electric fabricat în România.

Cei de la Ford spun că modelul este dezvoltat de la zero drept vehicul electric, iar asta a permis configurarea lui foarte practică, până la un spaţiu de încărcare în care încap două palete standard de 1,3 metri, deci 2,6 metri în total.

Astfel, modelul a devenit simţitor mai mare, volumul compartimentului cargo crescând cu 26% faţă de modelul pe care-l înlocuieşte. De asemenea, sarcina utilă a noului model electric va fi de 700 kg, cu 118 kg mai mult decât a modelului precedent.

Pentru că e un model electric, în faţă, sub capotă, va exista şi un mic portbagaj, de 44 litri volum. Silueta clasică, însă, cu capotă frontală, a fost necesară pentru că versiunea electrică nu va fi singura. Vor existe şi versiuni diesel şi pe benzină şi cel mai probabil tot ele vor cuantifica şi grosul vânzărilor, cel puţin iniţial. De fapt, în 2023 intră în producţie întâi versiunile cu motoare de 1,0 litri EcoBoost de 100 şi 125 CP, precum şi un diesel de 1,5 litri şi100 CP, şi abia din 2024 va începe producţia versiunii electrice.

Revenind la modelul electric, acesta va fi propulsat de un motor electric de 136 CP, şi va fi limitat la 145 km/h viteză maximă. Bateria va putea fi încărcată fie la o priză AC, cu 11 kW, timp de aproape 6 ore, fie la una fast charge, maşina trăgând până la 100 kW. Într-un asemenea caz, o încărcare de la 10 la 80% se va realiza în 35 minute. Asta ne permite să estimăm o mărime a bateriei de circa 62-65 kWh. Mai mult ca atât, în 10 minute e promisă o adăugare a autonomie de circa 87 km la o asemenea priză de 100 kW. Asta înseamnă cam 16,7 kWh puşi în baterie timp de 10 minute, de unde putem deduce un consum mediu de circa 19,0 kWh/100 km. Asta înseamnă că autonomia totală ar putea fi în jur de 300-330 km în ciclu WLTP.

Facem aceste calcule estimative pentru că Ford nu comunică deocamdată mărimea bateriei sau autonomia oferită de noul model şi promite să anunţe aceste cifre mai aproape de startul producţie.

Foarte important, toate versiunile noului Transit Courier, atât cea electrică, cât şi cele diesel şi pe benzină, vor fi produse la Craiova, în România.

Support Ukraine