Regulamentul, de asemenea, stabileşte un cadru pentru furnizarea de informaţii armonizate referitoare la parametrii pneurilor prin intermediul etichetării, permiţând utilizatorilor finali să facă o alegere în cunoştinţă de cauză la achiziţionarea de pneuri. Documentul stabilește responsabilitățile comercianților de pneuri, metodele de testare și parametrii după care anvelopele vor fi clasificate. De asemenea, este prevăzută introducerea informațiilor referitoare la pneuri în toate materialele promoționale distribuite în punctele de vânzare și, în mod obligatoriu, pe etichetă. Stocurile de pneuri neetichetate, urmează a fi epuizate timp de un an de la publicarea regulamentului în Monitorul Oficial.
Regulamentul care prevede reguli de etichetare și comercializare a pneurilor nu se va aplica în cazul:
Furnizorii și distribuitorii de pneuri vor fi obligați să le comercializeze doar cu etichetă energetică, identică celei folosite în statele UE. Etichetele vor ghida cumpărătorii în alegerea unor anvelope de calitate – eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, mai sigure şi cu un nivel redus de zgomot. Aceste prevederi se conțin în Regulamentul privind etichetarea pneurilor, aprobat astăzi de Guvern.
În document se menționează că pneurile sunt caracterizate de o serie de parametri interdependenţi. Îmbunătăţirea rezistenţei la rulare poate avea un impact negativ asupra altor parametri, precum aderenţa pe teren umed, în timp ce optimizarea aderenţei pe teren umed poate avea un impact negativ asupra zgomotului exterior de rulare. Astfel, producătorii de pneuri ar trebui să optimizeze toţi parametrii la un nivel superior standardelor actuale. Pneurile eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil sunt rentabile, deoarece economiile de combustibil fac mai mult decât să compenseze preţul ridicat de achiziţionare al pneurilor, rezultat din costuri mai mari de producţie. De asemenea, zgomotul provocat de traficul rutier reprezintă un inconvenient semnificativ şi are un efect nociv asupra sănătăţii populaţiei. Furnizarea de informaţii armonizate referitoare la zgomotul exterior de rulare ar facilita, de asemenea, punerea în aplicare de măsuri împotriva zgomotului provocat de traficul rutier şi ar contribui la o mai bună conştientizare a efectului pneurilor asupra zgomotului provocat de traficul rutier.
În proiectul Regulamentului se mai precizează că, având în vedere că piaţa pneurilor de rezervă este una impunătoare, situată, de exemplu, la nivelul a 78% din piaţa comunitară a pneurilor, este oportună informarea utilizatorului final cu privire la parametrii pneurilor de rezervă, precum şi a pneurilor montate pe vehicule noi.
Autorii documentului precizează că, potrivit unor analize estimative, trecerea autoturismelor înmatriculate în Republica Moldova de la anvelope de clasă inferioară (D, E, F, G) la unele de clase mai eficiente (A, B, C), în condiţiile unei distanţe parcurse de 10 mii km anual, ar genera economii de combustibil de circa 5,4 mii tone pe an sau de peste 86 milioane lei anual, în valori monetare. Mai mult ca atât, economiile de combustibil menţionate ar reduce volumul emisiilor de CO2 cu peste 13.500 tone.
Documentul prevede că furnizorii de pneuri vor trebui să dea asigurări că C1 și C2 care sunt livrate distribuitorilor sau utilizatorilor finali: