Electric, da nu oricum! Ce spuneţi de un Mini clasic cu motor electric, care costă aproape 90,000 euro?!

18 Februarie 2019 - Piata Auto

Electric, da nu oricum! Ce spuneţi de un Mini clasic cu motor electric, care costă aproape 90,000 euro?!

Ce ne facem cu oamenii ăia care ar vrea un automobil urban electric, cât se poate de compact, dar care nu vor nici în ruptul capului să opteze pentru nişte urâţenii de maşini şterse la design?

Eh, ce-ar putea fi mai potrivit şi mai stilat pentru ei, decât un Mini clasic, care să aibă un substrat tehnic 100% electric, modern, care să catapulteze tot stilul ăla retro de design genial într-o nouă epocă a electromobilităţii?

Există o companie în Marea Britanie, care s-a apucat de o asemenea muncă sisifică. Îi spune Swind, iar creaţia lor a fost botezată Swind E Classic Mini.

Aşa cum vă puteţi imagina, e vorba de maşini electrice create pe baza lui Mini clasic. Adică sunt luate maşinuţe produse acum câteva decenii, găsite în stare bună, iar caroseriile trec printr-un proces amplu de restaurare. Motorul şi aproape toate componentele trenului de rulare sunt scoase, iar în locul lor îşi face loc un electromotor de 80 kW, adică de 109 CP, cuplat la o cutie de viteze directă, cu o singură treaptă. Motorul e alimentat de la o baterie litiu-ion de 24 kWh, care poate fi încărcată complet în mai puţin de 4 ore.

Maşinuţa electrică rezultată promite şi un dinamism bun. Greutatea ei totală este de 720 kg, în creştere cu doar 80 kg faţă de Mini-ul clasic original pe care se bazează, iar cu noua forţă electrică sub capotă, aceasta poate accelera de la 0 la 100 km/h în ceva mai mult de 9 secunde, atingând o viteză maximă limitată la 130 km/h.

Maşinuţa poate fi comandată atât cu volan pe dreapta, cât şi pe stânga, însă, înainte să vă entuziasmaţi prea repede, aflaţi şi cât costă: preţurile pornesc de la 79,000 lire sterline, adică vreo 89,000 euro! Pentru comparaţie, de aceşti bani vă puteţi cumpăra un Jaguar i-PACE, un Audi e-tron sau un Mercedes-Benz EQC – toate electrice şi cu sisteme de propulsie de ultimă oră, capabile de peste 400 km autonomie. Deci, ce aţi alege, tehnologia de ultimă oră şi confortul perfecţionist al unei mărci premium sau extravaganţa unei asemenea buburuze electrice?

Stiri Tag-uri

accidentaccidenteAgenţia Servicii PubliceANREANTAAudiAudi E-TronAudi Q8AutostradaBaltiBelarusbikebikesBMWBMW i8BMW M2BMW M5bmw x2BMW X4BMW X5BotanicabrabusBrexitBulgariacarburantiCheryChiril GaburiciChişinăuCNACodul ContraventionalComratcustom carDaciaDacia DusterDacia LoganDatsunDetroit Auto Showdieseldrag racedrumdrumuldrumuriDubai Motor ShowelectricEUEuropeevferrariFiatFordFord FocusFrankfurt Motor ShowfunnyGeelyGeneva Motor ShowHondaHonda CivicHybridHyundaiHyundai Santa FeIgor DodonInfinitiINPItalyJaguarJeepkiaKia SportageKia StingerLA Auto ShowLadaLada NivaLamborghiniLand RoverLand Rover DefenderLexusMașiniMazdaMercedesMercedes AMGminiMitsubishiMoldovamotorcycleNissanNissan LeafoffroadOpelparcareParis Motor Showpermis de conducerePeugeotPeugeot 208peugeot 508pickupPorschePorsche 911Porsche CayennePorsche MacanPorsche PanameraPorsche TaycanpreturiRange RoverrecallRenaultRenault CLioRenault DusterRenault KangooRomâniaRussiaSculeniSeatServiciul VamalSkodaSkoda KamiqSkoda KodiaqSkoda Scalaspy shotsSsangYongSsangYong RextonsubarusupercarsSUVSuzukitaxiTeslaTiraspolTokyo Motor ShowToyotaToyota AvalonToyota PriustuningUberUKUnghenivanVolkswagenVolvoVWVW GolfVW TransporterаварииаварияБельцыбензинБуюканыВеликобританияГерманиядорогадорогиДТПИталияКишиневКишинэуКомраткоррупцияЛадаМолдоваобщественный транспортотзывпарковкаполицияПольшаПриднестровьеремонт дорогРумынияСШАТираспольтранспортУкраинацены
Adauga anunt nou