Dacia a lansat noul Bigster, SUV-ul prin care marca românească îşi face intrarea într-un segment mai mare, având motoare de 3 şi 4 cilindri

Acum 1 lună - 13 Octombrie 2024, Piata Auto
Dacia a lansat noul Bigster, SUV-ul prin care marca românească îşi face intrarea într-un segment mai mare, având motoare de 3 şi 4 cilindri
Dacia a lansat azi noul Bigster, SUV-ul prin care marca românească îşi face intrarea într-un nou segment, mai mare. Dacă Duster măsoară 4.343 mm lungime, atunci noul Bigster are 4.570 mm,

Deci e cu aproape 23 cm mai lung. Motoarele cu 3 cilindri sunt în continuare dominante, dar există şi un motor cu 4 cilindri în oferta lui Bigster.

Noul Bigster respectă destul de fidel tonul de design dat de conceptul Bigster şi preluat mai apoi şi de Duster şi are forme proeminente, care-l fac să arate foarte potrivit pentru un SUV. Jantele sunt mult mai mari — pentru prima dată Dacia va putea avea dimensiuni cuprinse până la 19 ţoli.

În interior caracterul de SUV e accentuat de planşa de bord situată mai înalt, însoţită de un tunel central masiv, fapt care imprimă o cu totul altă poziţie de condus faţă de Duster.

Silueta noului model îi garantează spaţiu generos pentru cei de pe bancheta spate, iar portbagajul are 667 litri volum cu poziţia normală a scaunelor. În pofida unor aşteptări ale fanilor, modelul poate avea doar 5 locuri la bord, nu 7.

La capitolul sistemelor de propulsie, există trei motorizări ce conţin unităţi în 3 cilindri şi una cu un propulsor de 4 cilindri. E vorba de motorizarea Hybrid 155, Bigster fiind primul model al grupului Renault care o primeşte. Această conţine un motor pe benzină de 107 CP, care e asistat de un motor electric de 50 CP cu rol de demaror şi încă unul integrat în cutia de viteze. În sistem există şi o baterie de 1,4 kWh.

Acest sistem va livra 155 CP şi e o evoluţie a sistemului Hybrid 140 prezent pe Duster şi Jogger. Marea diferenţă, bineînţeles, e în adoptarea unui motor de 4 cilindri, dar tracţiunea posibilă e tot doar pe puntea faţă.

Bigster mai are o motorizare numită TCe140, care e, la rândul lui, o evoluţie cu 10 CP mai puternică a motorizării TCe130 de pe Duster. Însă face uz tot de un motor cu 3 cilindri, de 1,2 litri, care e combinat cu un sistem mild hibrid de 48 volţi.

Acelaşi propulsor e parte şi din motorizarea ECO-G 140, care operează pe bază de gaz petrolier lichefiat, adică GPL, cu tot cu un sistem mild hibrid.

Şi, în fine, există o singură versiune 4x4, TCe 130, dar ea vine tot cu un motor de 3 cilindri şi 1,2 litri, cuplată doar la o cutie manuală şi asociată cu un sistem mild hibrid de 48 volţi. Deci, amatorii modelului care ar avea un motor de 4 cilindri şi tracţiunea vor fi în continuare privaţi de asemenea versiuni.

Însă noua Dacia Bister mizează pe cucerirea acelei pieţe de SUV-uri la preţ raţional, unde foarte mulţi din cumpărătorii europeni sunt împliniţi şi cu disponibilitatea doar a tracţiunii faţă.

Support Ukraine