Cum dovedești ce sisteme erau active, în cazul unui accident? Momentan este dificil, de aceea, în ultima perioadă, mulți șoferi aruncă vina pe sistemele de rulare semiautonomă, deși acestea nu erau active în momentul impactului. Producătorul mașinii suferă, astfel, o lovitură de imagine fix acolo unde doare mai tare.
Soluția pentru detectarea tuturor cauzelor care au provocat un accident pare să vină din domeniul aeronautic, unde zborul autonom este o realitate de decenii bune. Cutia neagră pentru mașinile autonome ar putea înregistra o mulțime de parametri, printre care statusul sistemului autopilot și detalii de la toți senzorii săi. Propunerea vine de la ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, și va fi înaintată Guvernului, pentru a fi aprobată în câteva luni.
Și chinezii sunt panicați de ultimele accidente în care sunt implicate sisteme de rulare semiautonomă și avertizează producătorii de mașini să nu facă teste în traficul din China, nici măcar pe autostrăzi, până când legislația țării nu le permite. Există un proiect de lege dezvoltat de Ministerul Transporturilor, Poliție și Ministerul Industriei și Tehnologiei din China, însă nu se știe exact când va intra în vigoare.
Producătorii de mașini, pe de altă parte, fac presiuni asupra Guvernului să elaboreze și să trimită spre vot acest pachet legislativ, cea mai puternică voce fiind a reprezentanților Geely, compania mamă a suedezilor de la Volvo. Aceștia încearcă, de ceva timp, să găsească un cadru legislativ favorabil, care să le permită începerea unui experiment de 100 de mașini care să ruleze autonom, într-unul dintre orașele din China.