Avizul repetat este similar cu avizul dat în luna februarie, chiar dacă este semnat de un alt expert anticorupție. În context, menționăm că și inițiativa legislativă este copy-paste dintr-un proiect promovat în legislatura anterioară a Parlamentului.
Ca și la începutul anului, CNA remarcă că proiectul nu prevede condiții pentru admiterea introducerii în țară a pieselor auto uzate, cum ar fi: originalitatea, vechimea, posibilitatea de reutilizare, confirmarea documentară. Indispensabilitatea unor limitări este impusă de necesitatea asigurării securității și siguranței traficului rutier, protecției mediului înconjurător și consolidării integrității instituționale.
Totodată, în aviz se menționează că nota informativă nu conține date despre modul de încorporare a proiectului în cadrul normativ în vigoare, dar în special nu reflectă nivelul de corespundere cu politicile de mediu, vamale și siguranța transportului. Proiectul este promovat fără a fi supus expertizei ecologice în condițiile în care se propune înlăturarea prohibiției importului părţilor şi a accesoriilor uzate pentru autovehicule.
Astfel, CNA recomandă completarea proiectului cu prevederi care să reglementeze condițiile în care este admis importul părţilor şi a accesoriilor uzate pentru autovehicule (spre exemplu: care mai pot fi reutilizate; însoțite de anumite acte; condiții privind originalitatea sau respectarea standardelor de fabricare; condiții privind vechimea).
ştiri asemănătoare