Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că acesta va fi finalizat în a doua jumătate a anului viitor.
„Sâmbătă vom merge la Ungheni. Aici va începe sâmbătă construcția ansamblului de poduri peste râul Prut. Vorbim de două poduri, câte unul pentru fiecare sens. De fapt, vorbim de începerea construcției la primul post peste Prut de după Revoluție”, subliniază șeful Transporturilor.
Potrivit lui, acesta reprezintă un pas important. „Dar tot la fel de important este și faptul că aceste poduri sunt în continuarea viitoarei autostrăzi A8, care va lega Chișinăul de la Iași și de Pașcani și care, mai departe, de la Pașcani va trece Carpații la Târgu Mureș”, arată Sorin Grindeanu.
Potrivit lui, podul de la Ungheni ar trebui să fie finalizat în 18 luni, deci undeva în a doua jumătate a anului viitor.
„Avem încă patru poduri la stadiul de proiectare. Anul viitor se va termina proiectarea și, odată cu ele, vom avea cinci noi poduri peste Prut”, anticipează ministrul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis pe 8 aprilie autorizație de construire pentru podul peste Prut de la Ungheni, primul la nivel de autostradă cu Republica Moldova.
Amplasamentut podului este situat pe teritoriul României, UAT Golăiești, judelul Iași, peste râul Prut, la granița cu Republica Moldova, în extravilanul comunei Golăiești și pe teritoriul comunei Zagarancea (raionul Ungheni, Republica Moldova) și are o lungime totată de 261,20 m (din care 130,60 m pe teritoriut României).
În septembrie anul trecut, a fost semnat contractul pentru construcția ansamblului de poduri peste Prut, la Ungheni, a anunțat atunci Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Noul pod cu Republica Moldova va fi la profil de autostradă, fiind parte din Autostrada Unirii A8.
Cine construiește Podul peste Prut de la Ungheni
„Antreprenorul (NESS PROIECT EUROPE SRL) are la dispoziție 151,68 milioane de lei (fără TVA) și lei fără TVA și 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru construcția acestui obiectiv”, a precizat atunci șeful CNAIR.
Cel mai lung dintre cele două poduri va avea aproximativ 260 m.
Pe teritoriul României, ansamblul de poduri va fi construit in continuarea A8 (autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni).
Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a transmis atunci, la rândul său, că fost semnat contractul pentru construirea primului pod nou peste Prut după 60 de ani.
„Sunt prezent la granița dintre România și Republica Moldova, la Ungheni, unde astăzi am semnat contractul pentru construirea primului pod nou peste Prut la Ungheni, fiind astfel un moment istoric, întrucât ultimul pod rutier comun a fost construit în urmă cu peste 60 ani”, a scris pe Facebook oficialul de la Transporturi.
El a estimat că acest pod va fi gata în 2026. Contractul prevede execuția a:
Scrioșteanu a mai spus că ținta comună a României și Republicii Moldova este ca până în 2030 fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier.
Contractul pentru podul peste Prut de la Ungheni este finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
ştiri asemănătoare