Ce-au făcut nemții? Au înlăturat dispozitivul care păcălea sistemele de măsurare a noxelor și au remediat problema emisiilor motoarelor implicate în scandalul Dieselgate. Ce-au făcut italienii de la Altroconsumo? Au testat un grup de Audi Q5 ”remediate”, echipate cu motoarele de 2 litri EA189 Euro 5, și au descoperit nu numai că nu sunt conforme cu normele EU, ci mai mult, că emit cu 25% mai mulți oxizi de azot decât înainte să fie ”reparate”!
VW n-a răspuns încă noilor acuze care i se aduc, iar ultima dată când a luat poziție, a refuzat să plătească despăgubiri celor 8,5 milioane de proprietari europeni cu mașini problematice, pe motiv că vor aduce motoarele la standarde de emisii conforme cu legislația europeana. Se pare, însă, că nu prea reușesc:
Autoritatea germană în domeniul transporturilor, KBA, a aprobat deja remedierea a 3,7 milioane de mașini, printre care și acele Audi Q5 aflate în discuție. Dacă la acestea, emisiile de noxe au crescut cu un sfert, mă întreb care este situația în cazul celorlalte modele de la VW, Audi, Skoda și Seat, ”remediate” folosind aceeași metodă.
Referitor la compensațiile pe care VW refuză să le acorde clienților europeni, presiunea asupra gigantului constructor de mașini vine din toate direcțiile, mai ales că a creat un precedent, oferind 15,3 milioane USD clienților de peste ocean.
Problema în Germania este, oricum, încurcată, din moment ce Landul Saxonia Inferioară deține 20% din acțiunile producătorului german, deci ar avea de suferit cot la cot cu acesta. Scandalul este departe de a se fi încheiat și, mai mult, pare a reizbucni.
UPDATE: Ministerul Transporturilor din Germania a decis să nu amendeze brandul german, pe motiv că ”VW trebuie să readucă mașinile în limitele legale”…și atât.