La capitolul modelelor convenţionale, preconcepţia e cam adevărată, însă în domeniul electromobilelor, Audi pare deja la ani-lumină distanţă de ceea ce face Mercedes-Benz sau BMW. Iar acum, Audi mai dă o lovitură de graţie şi devine din nou primul din cei trei care se mai lansează într-o nişă nouă, cea a roadsterelor mari, de lux.
Da, recent Mercedes-Benz a lansat EQS cu mare tam-tam, dar apoi i-a dat din nou cu modele electrice derivate direct din cele cu ardere internă. BMW are iX, care e un model admirabil, dar e doar unul cu adevărat revoluţionar, după pioneratul făcut cândva de i3. Audi însă are deja e-tron, e-tron Sportback, RS e-tron GT, iar lista se va suplini în curând cu un nou model.
Acum germanii au prezentat un concept, numit skysphere. E un roadster spectaculos de 4.94 metri lungime, concurând cu S-Class Cabriolet la lungime, sau cu BMW Seria 8 Cabriolet. Dar Audi n-a avut până acum un model de această talie, nici măcar cu motoare convenţionale. Va avea, însă, unul electric, or, skysphere va fi un roadster de lux electric. Mai e şi ciudat faptul că Audi numeşte acest vehicul drept roadster, or noţiunea de roadster presupune în mod normal două locuri şi scaune poziţionate foarte aproape de puntea spate. La un vehicul de 4.94 metri lungime, de obicei ai spaţiu suficient să faci două rânduri de scaune şi 4 locuri, astfel încât obţii un Cabriolet clasic, nu un roadster. Şi totuşi, Audi a prezentat un roadster, cu doar două locuri la interior şi cu scaune împinse spre spate.
Iar ambele locuri continuă cu nişte proeminenţe masive spre spate, amintindu-ne de actualul R8. E un design fenomenal de ambiţios, fiind poate una din cele mai frumoase şi inspirate maşini electrice create vreodată! În sfârşit, designerii s-au detaşat de clişeele convenţionale şi nu mai desenează guri de evacuare false, calandre false, ba chiar s-au învăţat să folosească şi combinaţii de materiale inovative în însăşi structura maşinii. Iar în cazul acestui Audi — cel mai revoluţionar element al său e faptul că-şi poate schimba lungimea! Da, nu vorbim de două versiuni, cu ampatament lung sau scurt, ci vorbim de aceeaşi maşină care se poate alungi sau scurta, datorită multitudinii de motoare şi a unei construcţii cu componente ce intră unul în celălalt, maşina poate avea 4.94 lungime în cea mai scurtă formă a sa sau poate creşte până la 5.19 metri în cea mai lungă formă a sa! Pur şi simplu genial!
Practic, cu maşina asta ai un automobil din două sau chiar trei segmente simultan. Ai şi roadster, şi gran tourer, iar dacă ne gândim că Audi ar putea aplica în viitor această tehnologie la sedanurile de bază, de exemplu, e ca şi cu ai putea avea şi A4, şi A6, şi A8, toate în acelaşi timp, modificând lungimea prin apăsarea unui buton! În cazul lui skysphere, atunci când maşina e alungită, pedalele şi volanul se ascund, iar maşina trece pe pilot automat, ducându-şi în confort pasagerii la destinaţii. Azi e o cehstie conceptuală, dar în curând nu va mai fi.
Da, e clar, tranziţia aia adevărată are loc, iar noi suntem martorii unui moment istoric, despre care vom fi întrebaţi ulterior de copii şi nepoţi, peste 20-30 de ani.
Şi pe fundalul acestei idei geniale de design şi construcţie, nici nu mai contează ce parametri tehnici aduce sistemul său de propulsie electric. Sunt aproape 650 CP acolo şi vreo 750 Nm, cu peste 500 km autonomie, aşa, ca să fii sigur că totul e din belşug.
Una e absolut clar cu acest nou concept: Audi tocmai a făcut un pas uriaş, grandios în inovare. Practic, e ca şi cum Audi a trecut deja la sezonul următor al serialului, în timp ce Mercedes tot adoarme în fiecare seară la episodul 8 din sezonul trecut, şi apoi o ia de la început următoarea seară.