Cu sigurață da, deși au întârziat lansarea cu minute bune într-un stil pur latin. Dar i-am iertat repede, după ce au venit cu toate coupe-urile istoria Audi și au încununat reprezentația cu modelul RS5 participant în campionatul turismelor germane DTM. La volanul său – pilotul DTM Mattias Eckstrom.
Coupe-ul este exact așa cum am anticipat, combinând elemente tehnice prezente pe toate modelele din gama germanilor. La exterior, un mix de muchii clar definite și suprafețe unduite, armonioase îl încadrează perfect în actuala linie Audi. Grila radiatorului este realizată dintr-o singură piesă, mai îngustă și mai lungă decât cea a precedentului model, creând o senzație de soliditate.
O mențiune specială se cere: farurile Matrix LED, disponibile opțional, dispun de diode ce produc o lumină asemenea celei din timpul zilei. Astfel se evită oboseala ochilor în cazul călătoriilor prelungite. Mai mult, fluxul de lumină este controlat cu precizie, pentru a nu orbi șoferii care vin din sens invers. Semnalizările dinamice sunt, de asemenea, prezente pe lista de dotări a noului model.
Privită din lateral, linia este puternică, dar cizelată. Capota motorului este mai plonjată și creează o imagine mai dinamică decât a generației precedente. Ampatamentul mărit și consolele mai scurte dau un aspect sportiv pronunțat. Acest aspct este susținut de greutatea scăzută cu 60 kg și de coeficientul de rezistență la înaintare, de numai 0,25, care-l propulsează direct în vârful segmentului.
La interior, sistemul Audi Virtual Cockpit, cunoscut de pe A3, A4 și A6 este cel mai bun prieten al șoferului, afișându-i pe ecranul de 12,3 inci, în câmpul vizual, principalele informații care-i sunt necesare la condus. El este dublat de sistemul MMI comandat prin controllerul cu touchpad de pe tunelul central. In partea superioară a consolei se află displayul de 8,3 inci, dotare standard la toate variantele.
În plus, scaunele sport îmbrăcate în piele Nappa desăvârșesc atmosfera sportivă high-tech a interiorului. Si spațiul de care beneficiază călătorii a fost atent studiat de către proiectanți, beneficiind din plin de pe urma creșterii ampatamentului. Mai mult, chiar, portbagajul are un volum impresionant, de 465 litri, cu 10 mai mult decât varianta anterioară.
Conștienți de faptul că, la alegerea unei mașini noi, sistemul infotainment și conectivitatea cu smartphone-ul pot fi criterii decisive, specialiștii germani au dotat noul Audi A5 cu noul sistem Audi connect SIM și cu hotspot Wi-Fi. Pe lângă acestea, pachetul opțional Audi connect safety & service package apelează automat numărul SOS în cazul unui accident, sau serviciul de asistență și depanare Audi în caz de urgență. El este prevăzut și cu funcții remote, dacă este instalată aplicația MMI connect pe telefonul mobil.
Sistemul multimedia este compatibil cu sistemele de operare Apple și android și poate fi comandat cu încărcător wireless pentru telefon. Noul A5 are și sunet de calitate, care culminează cu instalația audio opțională Bang & Olufsen.
Sub capotă, două propulsoare TFSI și trei TDI satisfac toate gusturile. Pe scurt, noua linie de motoare aduce performanțe dinamice îmbunătățite cu până la 17%, concomitent cu scăderea consumului cu 22%. Gama de puteri este cuprinsă între 190 CP și 286 CP, cu o mențiune specială pentru modelul S5, de 3 litri, care dezvoltă 354 CP. Motoarele pot fi cuplate la transmisii manuale cu 6 trepte, sau S-Tronic, cu 7 viteze.
Tracțiunea față este dublată de cea integrală, care, opțional, poate primi un diferențial spate sport. Pentru a trimite la sol eficient puterea crescută, un sistem de suspensie activă este oferit opțional, împreună cu pachetul Audi drive select. Și sistemul de direcție dinamic, care variază demultiplicarea în funcție de viteza mașinii și unghiul volanului, se află pe lista de opțiuni.
Sistemele de asistență a șoferului sunt fie noi, fie complet reproiectate, aducând noul Audi A5 cu un pas mai aproape de mașina complet autonomă. Sisteme precum asistența la păstrarea benzii, pilot automat adaptiv cu asistență la ambuteiaje, asistența la parcare, asistența la traficul lateral și la evitarea coliziunilor frontale sunt uzuale pe noul model. Iar noi le vom putea vedea în funcțiune din toamnă, când noua generație va fi oficial lansată.