o maşină care prezenta o întreagă filozofie nouă de design şi valori esenţiale ale mărcii bavareze pentru această nouă epocă, măsurându-se în importanţă cu acel moment în istorie când BMW avansat generaţia sedanurilor din anii 70 care i-au reconturat identitatea într-una a plăcerii de condus şi sportivităţii. Acum, după acel sedan Neue Klasse, BMW a lansat şi un SUV cu nume şi stil similar, numit Neue Klasse X, care vine să dea tonul viitorului electric al întregii game X.
Aşadar, cu acest prototip X dintr-o epocă nouă, BMW a renunţat la grilele imense de mărimea unui calorifer, de pe X5 şi X7, şi a trecut la tendinţa inversă a grilelor subdimensionate până la discret absolut, dar iluminate pentru a ne aminti că avem de-a face cu un BMW. Proporţiile acestei grile duble sunt direct inspirat de pe modelele din anii 70 şi 80, ceea ce dă asocieri plăcute oricărui pasionat care are măcar un model îndrăgit din acea perioadă.
BMW Neue Klasse X adoptă aceleaşi linii şi contururi subţiri, cu spaţii vitrate mari, care dau senzaţia de maşină mult mai uşoară decât ar fi de facto un model electric atât de mare. Şi sugerează odată cu asta şi o plăcere clasică în condus, chiar dacă toate modelele BMW din familia Neue Klasse vor fi doar electrice.
Şi aici, la partea de sistem de propulsie electrică, BMW anunţă în sfârşit salturi tehnologice importante, care s-au lăsat mult aşteptat. În primul rând, Neue Klasse X e proiectat pe o arhitectură de 800 volţi, care-i va permite să-şi sporească viteza de încărcare cu circa 30%. Desigur, arhitectura de 800 volţi permite ca bateria să alimenteze motoare mult mai puternice, în regim continuu. Iar BMW mai anunţă şi că bateriile noului SUV vor avea celule cilindrice noi, care vor permite o densitate volumetrică mai mare cu circa 20%.
Puterea de încărcare va fi atât de mare, încât maşina asta va putea pune în baterie energia necesară pentru 300 km în doar 10 minute. Şi asta inclusiv datorită faptului că eficienţa de consum va fi mai bună şi autonomia totală mai mare.
Iar pe lângă toate, formele atletice ale noului BMW Neue Klasse X îl fac să aibă un coeficient aerodinamic cu circa 20% mai bun decât actualele SUV-uri electrice BMW.
Tot ce vedem aici e deocamdată un prototip, însă unul foarte aproape de modelul de producţie, întrucât toată gama Neue X îşi propune să arate similar de îndrăzneţ. Modelul de serie va fi lansat oficial în 2025, deci peste doar un an, iar producţia lui e anunţată nu pentru Spartanburg, în SUA, unde e centrul de producţie al actualelor modele X, ci pentru Ungaria, la noua fabrică din Debreţin, aproape de hotarul cu România.
Germanii spun că noua fabrică e proiectată de la zero pentru a fi una a viitorului, concepută pentru procese de fabricare total diferite, de un randament al acestora devenit deja obligatoriu pentru maşinile electrice care vor să fie cu adevărat competitive. Şi e curios că sedanul Neue Klasse va fi fabricat tot în Ungaria, la aceeaşi fabrică, deci e clar că această ţară va beneficia din plin de planurile BMW.
Vezi mai jos şi un video cu noua creaţie BMW.